گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۳۵ :: ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
افزایش سطح مناطق شکار و صید ممنوع در لرستان

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان از اضافه شدن بند خاکی خروسان ازنا، به مناطق شکار و صید ممنوع این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: بند خاکی خروسان شرایط یک تالاب مصنوعی را دارد و بر اساس سرشماری های صورت گرفته، سالیانه پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی می باشد که پس از مکاتبات و پیگیری های صورت گرفته باسازمان حفاظت محیط زیست و طرح موضوع در کمیته های تخصصی، با استناد به بند “و” ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، از تاریخ ۱۸ آبانماه ۹۸ به مدت پنج سال جهت حفاظت از تنوع زیستی استان، بعنوان منطقه شکار و تیر اندازی ممنوع اعلام شد.

نبی الله قائدرحمتی در خصوص وضعیت تالاب اظهار داشت: این تالاب، در اثر ایجاد یک سد خاکی چند منظوره در سال ۱۳۷۱ توسط جهاد سازندگی به وجود آمده که مساحت سطح آبی آن ۷/۱۲ هکتار می باشد و در آخرین سرشماری ۱۲۰ گونه پرنده در آن مشاهده شده که از این تعداد، ۳۵ گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی و ۸۵ گونه خشکزی بوده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از گونه های شاخص این محدوده به اردک سرسبز و بلوطی، باکلان، فلامینگو، چنگر معمولی، کشیم بزرگ، چارخو و کاکایی سرسیاه اشاره کرد و گفت: ارزشهای تفرجی – گردشگری این منطقه طی چند دهه اخیر باعث شده که حمایت های مردمی جهت حفاظت و استفاده خردمندانه از پتانسیل های این منطقه خصوصا در بحث پرنده نگری بیشتر شود.

قائد رحمتی گفت: وسعت این منطقه که در حوزه استحفاظی شهرستان ازنا واقع شده، حدود هفتصد و پنجاه هکتار است و با اضافه شدن این سطح به مناطق شکار و صید ممنوع استان، وسعت این مناطق به ۲۴۵۳۹۸ هکتار افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: وسعت مناطق شکار و صید ممنوع استان سطحی معادل۶۶/۸ درصد مساحت استان است که با ارتقاء سطح این مناطق، وسعت مناطق تحت مدیریت در لرستان به ۱۶ درصد مساحت استان افزایش می یابد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید