تاریخ: ۲۱:۵۷ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
افزایش ۶۶ درصدی اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی استان در لایحه بودجه ۱۴۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان از افزایش ۶۶ درصدی اعتبارات جاری دستگاه‌های اجرایی استان در لایحه بودجه 1400 خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سمانه حسن پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان ظهر روز شنبه ۱۳ دی ماه در جلسه شورای اداری استان که به ریاست دکتر سید موسی خادمی استاندار لرستان و با حضورمعاونین استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران استان برگزار شد، گفت: با پیگیری هایی که با سازمان برنامه و بودجه کشور صورت گرفت گزارش تحلیلی از وضعیت بودجه استان لرستان در لایحه ۱۴۰۰ برای پیگیری تصویب افزایش این اعتبارات و یا اصلاح تبصره به دستور آقای دکتر خادمی استاندارلرستان تهیه شد و از طریق شورای دانا در اختیار نمایندگان محترم قرار گرفت که ماحصل این تلاش‌ها منجر به یک سری خروجی‌ها خوب و موثرشد که من مهمترین آنها افزایش اعتبارات جاری و حوزه های سلامت و راه می باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: بودجه جاری استان که در واقع به رغم ابلاغی ما ۴۰۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود به ۶۶۴ میلیارد تومان تومان افزایش پیدا کرد که این افزایش اگر لایحه بودجه ۱۴۰۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد، افزایش ۶۶ درصدی را نشان می دهد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه مجموع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای یعنی اعم از نفت ، توازن، ۲۷صدم ارزش افزوده ،اعتبارات راه روستایی، توازن استانی و ملی‌و …، در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال بود است، افزود: در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رقم ۱۷۳۲ میلیارد پیش بینی شده که افزایش ۸۲ درصدی را به دنبال دارد.

دکتر حسن پور در ادامه به افزایش پروژه های راه و سلامت عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین در مورد پروژه‌های پیوست شماره (۱)که ۹ تا از این پروژه‌ها با استان های دیگر مشترک هستند، ما با افزایش ۴۴ درصدی پروژه های پیوست شماره (۱) لایحه بودجه ۱۴۰۰ را داشته ایم.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که دکتر خادمی استاندار لرستان در وزارت بهداشت و درمان انجام دادند وهمچنین پیگیری هایی که در سازمان برنامه کشور اتفاق افتاد، دو تا از بیمارستان‌های دورود وکوهدشت که همیشه رقم اعتباری آنها یک میلیون ریال بود، که از اعتبارات خوبی برخوردار شدند.

دکتر حسن پور تصریح کرد: تجهیزات بیمارستانی علوم پزشکی استان، افزایش تقریباً ۶ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ داشته وهمچنین مواد۲۳ بیمارستان آموزشی جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد از ۲۵۹ تخت به ۵۱۵ تخت و بیمارستان کوهدشت از ۱۶۰ به ۲۵۰ تخت اصلاح شد که اقدامات خیلی خوبی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ می باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خاطر نشان کرد: تقریبا برای ۲۹ پیشنهاد مشخص برای اصلاح تبصره ها از جمله اینکه ما سال آینده بتوانیم بحث تهاتر بدهی های دولت را با شهرداری‌ها داشته باشیم وسایر نکاتی که در واقع به نوعی مشکلات استان لرستان رو در قانون بودجه ۱۴۰۰ حل می‌کرد برای همه اینها مکاتباتی انجام گرفت و در اختیار نمایندگان محترم هم قرار گرفتند.
وی در پایان افزود: در زمان تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰ مسائل مربوط به استان، به نمایندگان محترم شورای اسلامی، اطلاع رسانی و در اختیار آنها قرار گرفته که انشاالله در مرحله‌ای که لایحه بودجه فرآیند تصویب را می گذراند پیگیری های لازم برای گرفتن منطقی در قانون بودجه ۱۴۰۰ انجام بشود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید