گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۴۹ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
افزایش ۲ برابری سرانه مصرف ماهی در لرستان

مدیرکل شیلات استان لرستان خبر داد: تولیدات لرستان در حوزه ماهیان سردابی و گرمابی حدود ۳۲ هزار تن است اگر سیل نبود قطعا این رقم به ۳۵ هزارتن افزایش پیدا می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، کیارش بیرانوند پیش از ظهر امروز در همایش ملی شیلات در خرم‌آباد با اشاره به ظرفیت لرستان در حوزه آبزی‌پروری، اظهار کرد: تولیدات لرستان در حوزه ماهیان سردابی و گرمابی حدود ۳۲ هزار تن است اگر سیل نبود قطعا این رقم به ۳۵ هزارتن افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار تن زیر ساخت برای احداث مجتمع پرورش ماهی در استان وجود دارد که به ظرفیت آبزی پروری استان اضافه می‌شود.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: با سیاست و برنامه‌ریزی سازمان شیلات یک جهش خوب را در حوزه شیلات در استان داریم و قطعا شاهد یک انقلاب در حوزه آبزی پروری خواهیم بود.

بیرانوند با اشاره به اینکه اعتبارات شیلات لرستان در گذشته بسیار اندک بود، عنوان کرد: اما سال گذشته اعتبار شیلات به ۶۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد، علاوه بر این با فروش املاک و پروژه‌ها تا پنج سال می‌توان سالانه ۱۵ میلیارد تومان درآمد داشت.

به گفته وی اداره کل شیلات لرستان در حال حاضر به لحاظ نیرو و تجهیزات هم در وضعیت خوبی قرار دارد.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: پنج پروژه جدید آبزی پروری در استان تعریف شده که سال گذشته کلنگ ۲ پروژه بر زمین زده شد و امسال هم عملیات اجرایی ۳ پروژه دیگر بر زمین زده می‌شود.

بیرانوند با اشاره به رتبه خوب استان در حوزه تولید بچه ماهی و ماهیان در قفس، عنوان کرد: در لرستان سالانه ۳ میلیون قطعه انواع گونه‌های ماهیان زینتی در استان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: سرانه مصرف ماهی در استان از ۴ کیلوگرم به ۸ کیلوگرم افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل شیلات لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ایجاد بازارچه آبزیان در استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه لرستان در مرکز غرب کشور قرار دارد، بنابراین استان می‌تواند پایگاه صادرات و فروش انواع آبزیان باشد.

بیرانوند تاکید کرد: امیدواریم با توجه به صدور مجوز بازارچه آبزیان شاهد احداث آن در آینده نزدیک باشیم.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید