بیمه سلامت و آموزش و پرورش سریع‌تر اقدام کنند:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۱۴ :: ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اقدامات دولت جهت پرداخت اعتبارات به منظور پیشگیری از کرونا؛ تخصیص آری؛ پرداخت نه!

محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هفتم اسفندماه جاری طی دو نامه جداگانه به خزانه داری کل کشور دستور تخصیص اعتباراتی جداگانه به وزارت آموزش و پرورش و سازمان بیمه سلامت به منظور پیشگیری از کرونا ویروس را صادر کرد.

اکبر بابایی- به همین منظور و در راستای برنامه‌های دولت برای مقابله با کرونا ویروس یکصد میلیارد تومان به منظور بهسازی محیط مدارس به وزارت آموزش و پرورش و ۱۶ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال با هدف حمایت و پشتیبانی موثر از فعالان حوزه بهداشت و درمان به ویژه برای پرداخت معوقات کارانه کادر پزشکی و مطالبات بیمارستان‌های دانشگاهی و دولتی و داروخانه‌ها به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده شد.

این در حالی است که مدیرکل بیمه سلامت لرستان از چنین مصوبه‌ای اطلاع ندارد و به نظر می‌رسد اداره کل آموزش و پرورش نیز در مسیر بی اطلاعی گام برداشته است.

طی ارتباط تلفنی خبرنگار ما با دکتر فتحی بیرانوند، مدیرکل بیمه سلامت وی با اظهار بی اطلاعی از این موضوع، گفت: تا به حال نه چیزی گفته‌اند و نه اعتباری داده‌اند، اگر منبع موثقی دارید ارسال کنید تا از سازمان متبوع پی‌گیری نمایم.

وی افزود: البته اگر تخصیصی صورت بگیرد برای درمان است، چون‌ با توجه به این‌که خیلی از بیمه شدگان دفترچه بیمه سلامت دارند و اگر خدای ناکرده به کرونا مبتلا شوند از آنجایی که هزینه بستری در بخش icu شبی یک میلیون تومان است این اعتبارات می‌تواند جهت کمک به هزینه‌های بستری هزینه شود.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان ادامه داد: اعتبارات ما به بیمارستان‌هایی که بابت درمان بیماران ارائه خدمات درمانی داشته‌اند پرداخت خواهد شد و بیمارستان‌ها نیز این اعتبارات را در قالب کارانه به کادر پزشکی پرداخت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: خدا را شکر در زمینه پرداخت مطالبات به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها از بقیه استان‌های کشور جلوتر هستیم و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

در حالی که مدیرکل بیمه سلامت از موضوع تخصیص اعتبارات به این سازمان بی اطلاع بود اما با پیگیری وی از معاونت توسعه و منابع سازمان متبوع با خبر شدیم که چنین اعتباری فعلا در اختیار حوزه بهداست و درمان قرار نگرفته و متاسفانه با توجه به سرعت شیوع #کرونا؛ وزارت اقتصاد و دارایی در این زمینه کُند و با طمانینه عمل کرده‌ است!

این در حالی است که در حوزه پرداخت اعتبارات به وزارت آموزش و پرورش جهت بهسازی محیط مدارس به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا ویروس به نظر می‌رسد هنوز اعتباراتی به این وزارتخانه پرداخت نشده است.

البته طی ارتباط تلفنی با مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان جهت شفاف سازی و اطلاع از روند تخصیص اعتبارات مربوطه، هیچگونه اطلاعاتی کسب نکردیم.

البته باید گفت؛ بنا به تصمیم کارگروه پیشگیری و بهداشت و سلامت دانش آموزان لرستان و به منظور مقابله و پیشگیری در مقابل شیوع ویروس کرونا، از صبح امروز (جمعه) کار شستشو و ضدعفونی کردن مدارس لرستان آغاز شده است، همچنین قرار است عصر روز شنبه دهم اسفندماه ۱۰ میلیارد ریال نیز بابت سرانه به حساب مدارس عادی دولتی واریز می‌شود.

امیدواریم ادارات مربوطه در زمینه جذب اعتبارات تخصیص یافته هر چه سریع‌تر وارد عمل شده و با پیگیری‌های لازم سهم لرستان را از اعتبارات مقابله با کرونا جذب نمایند چرا که با توجه به روند سریع شیوع و گسترش بیماری #کرونا زمان برای مقابله و اقدامات پیشگیرانه به سرعت در حال گذر است.

گفتنی‌ست؛ طبق آخرین خبری که روز پنجشنبه منتشر شد؛ شهرهای خرم‌‌آباد، بروجرد و الشتر سه شهر لرستان هستند که در هر شهر یک نفر به ویروس کرونا مبتلا شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید