تاریخ: ۱۳:۴۹ :: ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
اقدام ضربتی رییس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد برای تامین سیستم سرمایشی

چندی پیش بازنشر تصاویری مبنی بر نبود امکانات و سیستم سرمایشی لازم در بیمارستان شهیدرحیمی خرم‌آباد با اعتراض و هجمه زیادی برای این بیمارستان تمام شد و همین مساله باعث شد به منظور بررسی بیشتر این مساله با دکتر محمد حیدریان رییس این بیمارستان مصاحبه‌ای داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر محمد حیدریان در خصوص نقد منصفانه اصحاب رسانه و فعالین مجازی تاکید کرد: با کمال تشکر از نقدهای منصفانه و بدون غرض استقبال می‌کنیم همانگونه که مقام معظم رهبری بارها عنوان کرده‌اند: “نقد سازنده موجب پیشرفت کشور است”. اما ای کاش منتقدان یکطرفه قضاوت نکنند و پیش از نشر هر گونه مطلبی، علت را از مسئول مربوطه جویا شوند.

سیستم موتورخانه بیمارستان دچار فرسودگی است

دکتر حیدریان با اشاره به اینکه سیستم موتورخانه سرمایشی این بیمارستان فرسوده و بسیار قدیمی است، تصریح کرد: این فرسودگی و مشکلات عدم خنک‌کنندگی یک شبه بوجود نیامده بلکه مشکل چیلرها و موتورخانه سالهای سال انباشته شده از طرفی کارشناس مختص بررسی این مشکل از دیگر استانها اعزام شده است و حتی قطعات چیلرها نیز در استان موجود نیست. این بیمارستان نیز همانند همه مراکز درمانی دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی لرستان است و بدون بررسی و اخذ مجوزهای لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی، انجام هیچ پروژه ای در آن ممکن نیست.

رییس بیمارستان شهید رحیمی خرم آباد تاکید کرد: البته در همین شرایط و محدودیت‌ها ما نسبت به رفاه حال پرسنل، بیماران و مراجعین آنان بی تفاوت نبوده‌ایم و به منظور رفاه حال آنان روز گذشته تعداد ۱۱عددکولر گازی ایستاده جهت تامین سرمایش لازم در بخش‌های مختلف بیمارستان شهیدرحیمی نصب و راه اندازی شد.

دکتر حیدریان توضیح داد: تامین امکانات و خریداری تجهیزات بدون هماهنگی لازم به راحتی ممکن نبوده و برای تامین این ۱۱ کولر ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: همچنین امروز دو چیلر از تعداد چیلرهایی که دچار فرسودگی و خرابی شده بودند با تعویض قطعات تعمیر شده و وارد مدار شدند و الحمدلله دمای خنک شده بسیاری از بخش‌ها با وجود این اقدام و نیز کولرهای ایستاده خریداری شده، نسبتا خوب است و تلاش ما بر این است که ظرف دو روز آینده دو چیلر دیگر نیز وارد مدار شوند که منتظر ارسال قطعات از سوی مرکز هستیم.

دکتر حیدریان گفت: بابت شرایط گرم اخیر و عدم رفاه حال برخی بیماران و همراهان محترم آنان شخصا عذرخواهی می‌کنم و عرض می‌کنم این مساله عمدی یا بخاطر بی توجهی کادر درمان نبوده بلکه همانطور که عرض کردم این مشکل با تعمیر یک روزه و چندساعت برطرف نخواهد شد و انشالله با ارسال قطعات لازم از تهران به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

رییس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با اشاره به ادغام بیمارستان عسلی با بیمارستان شهید رحیمی‌خرم‌آباد، توسعه بخش زنان و زایمان و نوزادان و… در این بیمارستان تاکید کرد: توجه داشته باشید بیمارستان ما با همان زیرساختهای قدیمی موجود توسعه پیدا کرده است و مسلما با گذشت زمان سیستم تهویه و موتورخانه این مرکز مانند گذشته جوابگو نیست و از طرفی این سیستم به شدت دچار فرسودگی است که حتی با اقدام جهادی پرسنل ما بسیاری از لوله ها بست زده شده و تا زمان ارسال قطعات و اعزام کارشناس لازم در حال تعمیر اضطراری هستیم لذا اگر مردم و بیماران ما اندکی صبر پیشه کنند و مجال بدهند با تمام توان و افتخار جهت تامین رفاه حال این عزیزان آماده به خدمت هستیم.

دکتر حیدریان در خصوص تصاویر منتشر شده، تصریح کرد: تصاویر مربوط به کمبود تخت و امکانات مربوط به سه سال پیش است که در ایام پیک کرونا فضا محدود و تعداد مراجعین سرسام‌آور بود و اصلا مربوط به سالجاری و اخیرا نیست و همین‌جا اعلام می‌کنیم حتی بسیاری از تخت‌ها خالی است و هیچ‌گونه کمبود تختی برای بیماران وجود ندارد.

وی در پایان گفت: به منظور ضرورت جلوگیری از تکرار این قبیل مشکلات درصدد تامین سیستم دوم چیلر اضطراری هستیم که مانند پدافند غیرعامل بصورت پشتیبان برای بیمارستان عمل کرده و انشالله در آینده هرگز شاهد تکرار این نواقص نباشیم.

گفتنی است: امروز در بازدید مدیر پایگاه خبری سنگ نوشته از بخش‌های مختلف بیمارستان شهید رحیمی چیزی که مشهود بود؛ دمای هوا نسبت به گذشته بسیار خنک‌تر شده بود و اقدام ضربتی رییس این بیمارستان در تامین کولرهای ایستاده و راه‌اندازی تعدادی از چیلرها با خنک‌سازی هوا و رضایت بیشتر بیماران، همراهان و پرسنل همراه بود.

گزارش و عکس:
نرگس سپه‌وند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران (2)

  1. پرستار بخش اورژانس

    احسنت بابت حضورتون زنده باد پایگاه خبری سنگ نوشته

  2. کادر درمان

    خداقوت?