گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۰ :: ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
امدادرسانی هلال احمر لرستان به ۱۰۵ خودروی گرفتار در برف

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان خبر داد: ۱۰۵ خودروی گرفتار در برف طی ۲ روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمد قدمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با اشاره به اینکه ۳۰ پایگاه امداد و نجات این جمعیت در جاده‌های مواصلاتی استان در زمستان به مردم خدمات می دهند، گفت: ۱۰۵ خودروی گرفتار در برف طی ۲ روز گذشته در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی شدند.

قدمی افزود:با توجه به لغزندگی جاده ها، مسافران از سفرهای غیرضروری خودداری نمایند و در صورت لزوم نیز تجهیزات زمستانی لازم برای تردد در مسیر ها را داشته باشند؛ همچنین از سلامت سیستم گرمایشی خودروی خود مطمئن باشند.

وی با اشاره به لزوم بررسی کردن سلامت لاستیک خودرو پیش از ورود به جاده‌ها و محورهای مواصلاتی نیز گفت: سالم و عاج‌دار بودن لاستیک خودرو بسیار مهم است چرا که تعادل خودرو را روی آسفالت و جاده حفظ می‌کند.

وی اضافه کرد: لاستیک خودرو معمولا روی برفی با ضخامت بیش از دو یا سه سانتی متر لیز می‌خورد و اصطکاکی با زمین ندارد. بنابراین زنجیر چرخ حتما باید به همراه راننده‌ها باشد. باد لاستیک خودرو هم باید تنظیم شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان لرستان در پایان به لزوم رعایت نکات ایمنی در سفر توسط رانندگان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه لرستان استانی با اقلیم‌های مختلف است و در برخی مناطق کوهستانی در زمستان شاهد بارش برف و کولاک هستیم، لازم است رانندگان قبل از سفر، با اطلاع کامل از وضعیت محورهای مواصلاتی و همراه داشتن تجهیزات متناسب با آن محورها سفر کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید