تاریخ: ۲۳:۴۲ :: ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
امدادگران کوهدشتی کوهنوردان گرفتار را نجات دادند

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان کوهدشت پس از 6 ساعت کوشش، دو کوهنورد گرفتار در صخره‌های تنگه شیرز این شهرستان را نجات دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان در این باره گفت: طبق گزارش اعلامی، غروب پنج شنبه شانزدهم آبانماه یک زوج قزوینی (مجتبی صفات، الهه کاکاوند) از مسیر منحرف و گرفتار دیواره‌های صخره ای این منطقه شدند.
صارم رضایی افزود: بلافاصله نیروهای امداد و نجات کوهستان غروب آفتاب برای امدادرسانی و نجات این افراد به محل اعزام شدند.

وی اظهار داشت: به طور معمول عملیات در شب دشواری‌های خاص خود را دارد اما به دلیل اهمیت موضوع،پس از ۶ ساعت عملیات سنگین کوهستان این زوج قزوینی به پایین صخره‌ها منتقل و پس از اقدام‌های اولیه، وسایل گرمایشی و جیره غذایی در اختیار آنان قرار گرفت.

رضایی با تاکید بر اینکه اغلب کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت هوا و اقلیم، هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان به ارتفاعات مختلف این استان صعود می‌کنند یادآور شد: بروز چنین مساله ای امکان امداد رسانی بهنگام امدادگران را با دشواری مواجه می‌کند و به این موضوع مهم باید توجه کرد.

لازم به ذکر است:تنگه شیرز در موقعیت جغرافیایی N334928 و E472950 در شهرستان کوهدشت واقع است و به عنوان ژئو سایت ملی به ثبت رسیده است. این منطقه سرسبز در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره واقع شده‌است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید