گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۲۰ :: ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
نجات دو ڪوهنورد در ارتفاعات سفید ڪوه توسط هلال احمر لرستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: به دنبال گرفتار شدن دو ڪوهنورد، تیم‌های امداد زمینی و هوایی جمعیت هلال احمر لرستان اعزام شدند ڪه در نهایت بعد از دو روز عملیات دشوار سرانجام موفق به نجات آنها شدند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صارم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار ڪرد: ساعت ۱۹ غروب بیست و سوم ماه جاری بود ڪه از طریق مرڪز ڪنترل و هماهنگی عملیات خبر مفقود شدن دو ڪوهنورد در ارتفاعات سفیدڪوه مشرف به پادگان باباعباس به جمعیت هلال احمر لرستان اطلاع داده شد ڪه بلافاصله بعد از هماهنگی با پادگان باباعباس تیم های ڪوهستان عملیات امدادرسانی را آغاز ڪردند.

وی افزود: بعد از چند ساعت تلاش در ساعت ۲۲ شب گذشته افراد گرفتار شده در محدوده مڪانی در منطقه صعب العبور مشخص شد ولی با توجه به شرایط خاص منطقه از طریق امداد هوایی بحث هلی برد تیم های امدادی صورت می گرفت ڪه به همین واسطه از صبح امروز بالگرد بعد از هماهنگی‌های مجدد به منطقه اعزام شده و موقعیت دقیق گرفتار شدگان نیز شناسایی و در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پیش از ظهر امروز دو ڪوهنورد رویت شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان ڪرد با توجه به صخره های ڪه در مسیر انتقال آنها وجود داشت تیم های ڪوهستان با ایجاد چند ڪارگاه توانستند دو ڪوهنورد را ساعت ۱۴ دقیقه ۱۴ و ۳۰ دقیقه به صورت سالم به پایین ارتفاعات منتقل نمایند.

رضایی بیان ڪرد با توجه به آغاز فصل بهار و صعود های ڪوهنوردی انتظار داریم ڪوهنوردان محترم ابتدا از مسیرهای صعود خود اطلاعات لازم را به دست بیاورند و با اطلاع و هماهنگی هیئت ڪوهنوردی به مناطق مورد نظر صعود ڪنند.

وی افزود: هموطنان گرامی در صورت هرگونه حادثه می توانند بلافاصله جهت امدادرسانی با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس حاصل نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید