گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۰:۲۴ :: ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شرکتهای توزیع برق لرستان و اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شرکت های توزیع برق استان های اصفهان و لرستان تفاهم نامه همکاری در زمینه تبادل انرژی و اطلاعات امضاء نمودند. این گزارش حاکی است تفاهم نامه فوق که در ۵ ماده و ۸ بند تنظیم شده است توسعه و گسترش ارتباطات بین دو شرکت و واحدهای مربوطه در زمینه […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شرکت های توزیع برق استان های اصفهان و لرستان تفاهم نامه همکاری در زمینه تبادل انرژی و اطلاعات امضاء نمودند.

این گزارش حاکی است تفاهم نامه فوق که در ۵ ماده و ۸ بند تنظیم شده است توسعه و گسترش ارتباطات بین دو شرکت و واحدهای مربوطه در زمینه های مختلف فنی، الکترونیکی، تجربی، اطلاع رسانی، مدیریت بحران، پدافند غیر عامل، رویت پذیری، کنترل و هوشمندسازی شبکه ها را شامل می شود.

مهندس فریدون خودنیا مدیرعامل برق لرستان به عنوان میزبان ضمن خوش آمد گویی به میهمانان اظهار داشت: «با توجه به اهداف راهبردی وزارت نیرو و به منظور تسهیل در تحقق واگذاری کلیه فعالیت ها به بخش خصوصی، شرکت های برون سپار مهم ترین شاخص در جهت تحقق اهداف می باشند».

مدیرعامل توزیع نیروی برق لرستان گفت: «روش های اجرا و کاربردی نمودن فعالیت ها، نحوه برخورد ما با شرکت های برون سپار، نرم افزاری کردن فعالیت ها، نحوه پایش ما از چگونگی اجرای فعالیت ها و چگونگی اخذ گزارش مرحله به مرحله ی زمان اجرا، مسیر ما را در رسیدن به اهداف تسهیل می نماید».

وی گفت: «چنان چه تمامی فعالیت ها در قالب نرم افزارهای به روز شده باشد و سیستم های کنترلی و رفتار سنجی از نحوه اجرا و پایش خصوصا در زمینه شبکه های فشار ضعیف، متوسط و پست های توزیع صورت گیرد قطعا با توجه به زیرساخت های موجود موفقیت در همه بخش ها دور از دسترس نیست هر چند تا کنون پیشرفت های چشم گیری خصوصا در بحث خدمات دهی مطلوب به دست آمده است».

مهندس خودنیا افزود: «در برق لرستان استانداردسازی شبکه های فشار ضعیف، فشار متوسط و پست های توزیع به صورت صد در صدی در قالب نرم افزار GIS انجام می شود و چنان چه استفاده از این قابلیت به شرکت های برون سپار واگذار شود قطعا هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمیت راندمان کار و اثربخشی آن بسیار افزایش می یابد».

مدیرعامل برق لرستان ضمن اشاره به توانایی ها و پتانسیل موجود در شرکت های توزیع تبدیل تهدیدها به فرصت ها را یک اصل برشمرد و گفت: «بر اساس این تفاهم نامه اقدامات موثری که در توزیع برق اصفهان انجام شده را می توان با جمع آوری دقیق اطلاعات و کاربردی نمودن فعالیت ها در برق لرستان زمینه گسترش و استانداردسازی فعالیت ها به طور جدی فراهم شود».

در ادامه مهندس علاقه مندان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان ضمن تشکر از مدیرعامل برق استان لرستان به خاطر برگزاری نشست مذکور ابزار داشت: «اهمیت برق در ساختار امروز جامعه یک اهمیت وصف ناپذیر و جزء جدایی ناپذیر زندگی امروزی شده است».

وی در ادامه گفت: «آن چیزی که قبلا ما در خصوص جایگاه برق به عنوان یک زیرساخت از آن یاد می کردیم اینک به عنوان یک عنصر حیاتی برای جامعه تبدیل شده است و در سال های نه چندان دور فقط تولید وابسته به انرژی برق بود در حالی که امروزه با پیشرفت های انجام شده و با وجود بحث برق دیجیتال، نبود یک لحظه برق باعث خارج شدن تمامی سیستم ها از مدار می شود لذا می توان گفت که انرژی برق زیرساخت زیرساخت هاست».

مهندس علاقه مندان گفت: «تحویل انرژی پایدار به مشترکین به عنوان اصل اول شرکت های توزیع باید از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار باشد و چنان چه هر مشکلی برای صنعت برق کشور پیش بیاید طبیعتا شرکت های توزیع باید پاسخگو باشند چون این شرکت ها پیشانی و جلودار صنعت برق کشور می باشند».

مدیرعامل توزیع برق اصفهان اظهار داشت: «اگر مشکلاتی در توزیع برق و یا حتی انتقال به وجود آید مردم شرکت های توزیع را می شناسند و این هم یک فرصت است و هم یک تهدید. فرصت از این منظر که بتوانیم با تلاش مضاعف نقصان دیگران را هم جبران کنیم و تهدید هم از این نظر که نتوانیم نقصان هم را برطرف نماییم».

وی گفت: «فرهنگ سازی در راستای مدیریت مصرف یکی از موضوعاتی است که یک تهدید را به فرصت بدل می کند یعنی اینکه ما با کاهش مصرف مشترکین نقصان تولید را پوشش می دهیم». علاقه مندان اضافه کرد: «شرکت های توزیع دارای این ظرفیت هستند که کمبودها را به روش های دیگر مرتفع نمایند و با هم افزایی که در شرکت ها به وجود دارد قادر به حل مشکلات هستیم».

مهندس علاقه مندان موضوع چشم اندازهای هر دو شرکت که در متن تفاهم نامه قید شده مورد تاکید قرار داد و گفت: «بحث های مربوط به روئیت پذیری، کنترل و هوشمندسازی شبکه ها را در چشم انداز ها پیش بینی کردیم که زیر برنامه هایی برای آن ها تعیین گردیده است و الزاما بایستی در این حوزه ها فعالیت های مثمر ثمرتری داشته باشیم».

در پایان مدیران عامل دو شرکت تفاهم نامه را امضاء و بین طرفین رد و بدل شد. گفتنی است مفاد این تفاهم نامه به شرح ذیل آمده است:

۱٫ تدوین برنامه راهبردی برای تحقق چشم اندازهای دو شرکت

۲٫ تدوین برنامه مدیریت سمت تقاضا و اجرای برنامه های پاسخگویی بار به عنوان اولویت اول صنعت برق

۳٫ توسعه همکاری در جهت تدوین و پیاده سازی برنامه های رویت پذیری کنترل شبکه و هوشمند سازی

۴٫ تدوین برنامه های مشترک برای توسعه خدمات غیر حضوری

۵٫ تبادل تجربیات و افزایش ارتباط مابین همکاران در کلیه سطوح برای توسعه دانش سازمانی

۶٫ ارتقاء و ارتباط مابین سامانه های اطلاع رسانی و مشارکت در حوزه روابط عمومی

۷٫ ارتقاء سطح همکاری و هماهنگی در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل

۸٫ تدوین دستورالعمل همکاری در شهرستان های همجوار دو استان

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید