تاریخ: ۱۲:۵۱ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
انفجار یک منزل مسکونی در خرم آباد/ تاکنون ۹ مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند

انفجار صبح امروز یک منزل مسکونی در خرم‌آباد منجر به ریزش این ساختمان و خسارت به منازل اطراف آن شد که تاکنون ۹ مصدوم این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از مهر، صبح امروز سه شنبه وقوع انفجار در یک منزل مسکونی در مرکز لرستان صدای مهیبی را به دنبال داشت که در مناطق مختلفی از شهر خرم آباد نیز شنیده شد.

در این انفجار که احتمالاً ناشی از نشت گاز باشد، یک منزل مسکونی دو طبقه و منازل اطراف آن دچار ریزش و خسارت شدند. هم اکنون نیروهای آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و اورژانس لرستان در محل حادثه حضور دارند.

گزارشات خبرنگار مهر مستقر در محل حادثه حاکی از آن است که هنوز کار آواربرداری و انتقال مصدومان این انفجار ادامه دارد.

خسارت به ۴ منزل مسکونی اطراف محل حادثه

صارم رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان نیز در سخنانی گفت: صبح امروز بر اثر نشت گاز در یک منزل مسکونی واقع در شمال شهر خرم‌آباد (آبشار ٩) انفجار مهیبی رخ داد.

تیم‌های آوار بردار و تیم آنست با سگ‌های زنده یاب کماکان در حال انجام عملیات هستند

وی تصریح کرد: پس از گزارش به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات بلافاصله یک تیم عملیاتی به همراه تیم آنست، تیم آوار برداری به محل حادثه اعزام و کار آوار برداری و امداد و نجات را شروع کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: تیم‌های آوار بردار و تیم آنست با سگ‌های زنده یاب کماکان در حال انجام عملیات هستند.

رضایی یادآور شد: بر اثر این انفجار یک منزل مسکونی کاملاً تخریب و ۴ منزل همجوار این انفجار دچار آسیب شدند.

۹ مصدوم حادثه به بیمارستان منتقل شدند

علی مهرزاد صفدری سرپرست فوریت‌های پیش بیمارستانی (۱۱۵) لرستان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش تعداد مصدومان حادثه انفجار منزل مسکونی در خرم آباد اظهار داشت: تاکنون ۹ مصدوم به بیمارستان منتقل شده است.

وی یادآور شد: حال ۲ نفر از مصدومان این حادثه وخیم بوده است.

سرپرست فوریت‌های پیش بیمارستانی (۱۱۵) لرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه همچنان ازدحام جمعیت، مانع از امدادرسانی نیروهای حاضر در محل شده است.

 
تا این لحظه حادثه فوتی نداشته است

علی مهرزاد صفدری سرپرست فوریت‌های پیش بیمارستانی (۱۱۵) لرستان اظهار داشت: تا این لحظه حادثه فوتی نداشته است اما ۶ مصدوم توسط اورژانس به بیمارستان منتقل‌شده است.

وی ادامه داد: حال اغلب مصدومان منتقل‌شده به بیمارستان خوب است.

سرپرست فوریت‌های پیش بیمارستانی (۱۱۵) لرستان با اشاره به‌شدت حادثه رخ‌داده بیان کرد: سه نفر مصدوم در خانه‌های اطراف محل انفجار نیز دچار آسیب شده بودند که به‌صورت سرپایی درمان شدند.

تجمع مردم کار امدادرسانی و آواربرداری را دچار مشکل کرده است

صفدری عنوان کرد: با توجه به اینکه گفته می‌شود انفجار در طبقه پایین ساختمان دوطبقه رخ‌داده برای اعلام نظر در مورد تعداد دقیق فوتی‌های احتمالی و مصدومان باید منتظر پایان آواربرداری ماند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون در محل هستیم و هلال‌احمر و آتش‌نشانی مشغول آواربرداری هستند، یادآور شد: متأسفانه تجمع مردم کار امدادرسانی و آواربرداری را دچار مشکل کرده است.

شدت حادثه به‌گونه‌ای بوده که کولر طبقه دوم ساختمان حادثه‌دیده به کوچه کناری پرتاب‌شده است

صفدری با بیان اینکه در جریان این حادثه به تعدادی از ماشین‌ها در نزدیکی محل خسارت واردشده است، گفت: شدت حادثه به‌گونه‌ای بوده که کولر طبقه دوم ساختمان حادثه‌دیده به کوچه کناری پرتاب‌شده است.

وی تصریح کرد: تجمع زیاد مردم و جمعیت حاضر در محل موجب زمین‌گیر شدن ما شده است.

مهرداد فلاح رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد گفت: صبح امروز سه شنبه وقوع یک انفجار به سازمان آتش نشانی گزارش شد که به احتمال زیاد انفجار ناشی از گاز باشد.

وی با بیان اینکه این حادثه در منطقه آبشارها رخ داده است، تصریح کرد: نیروهای ما بلافاصله در منطقه حضور یافته‌اند و در حال آواربرداری هستیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری خرم آباد با اشاره به اینکه این حادثه انفجار در یک منزل مسکونی رخ داده است، افزود: اطلاعات تکمیلی در این خصوص، بعد از آواربرداری و اقدامات کارشناسی نیروهای آتش نشانی اعلام می‌شود

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید