مدیرکل بازرسی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۱۸ :: ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
ایمن سازی موقت محورهای روستایی معمولان تسریع شود

مدیرکل بازرسی استان لرستان تاکید کرد: ایمن سازی موقت نقاط آسیب دیده و مستعد حادثه در برخی محورهای روستایی بخش معمولان باید هرچه سریع تر انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سعید رازانی که به همراه سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان، فرماندار و معاون عمرانی فرمانداری پلدختر و جمعی از مسئولان محلی از محور روستایی بن تومان بازدید می کرد، گفت: راه های ارتباطی شهرستان پلدختر در سیل های سال ۹۸ دچار آسیب های جدی شد که با توجه به حجم خرابی ها تاکنون اقدامات قابل توجهی صورت گرفته، اما بازسازی و ایمن سازی کامل در گرو تخصیص اعتبارات کافی است.

وی با بیان اینکه در بازدید از محور بن تومان و چند محور دیگر معمولان، نقاط تخریب شده مستعد حادثه زیادی مشاهده شد که نیازمند ایمن سازی است، تصریح کرد: به زودی در جلسه ای مشترک با استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دستگاه های ذیربط پیگیری لازم برای تامین اعتبارات بازسازی و ایمن سازی موقت نقاط دارای اولویت انجام می شود که درصورت تزریق اعتبار، راهداری باید در اسرع وقت نسبت به بازسازی و ایمن سازی موقت نقاط دارای اولویت اقدام نماید.

مدیرکل بازرسی لرستان خاطرنشان کرد: درصورت عدم تعامل در تامین اعتبارات و کوتاهی در ایمن سازی، مسئولیت جان باختن افراد در این محورها متوجه همه مسئولان خواهد بود بنابراین هرجا نیاز باشد بازرسی با تمام ظرفیت وارد میدان می شود.

مرتضی شیروانی سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این بازدید با اشاره به اعتبارات سفر ریاست جمهوری گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان ۳۰۹ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی راه های سیل زده استان مصوب شد که تا این لحظه تخصیصی صورت نگرفته است و پیگیری برای وصول این میزان اعتبار ادامه دارد.

وی با استقبال از حساسیت مدیرکل بازرسی استان نسبت به ایمنی راه گفت: این دقت نظر مجموعه بازرسی بسیار امیدوار کننده و تلنگری به سایر دستگاه های ذیربط است تا مشارکت بیشتری در اجرای پروژه ها و تسهیل در روند خدمت رسانی داشته باشند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان افزود: با توجه به حجم خسارات سیل های سال ۹۸ همچنان تعدادی از پل ها و راه های شهرستان پلدختر موقت است و نگران عدم تاب آوری آنها در فصل بارش هستیم از این رو انتظار می رود بحث تخصیص اعتبارات به طور جدی پیگیری شود.

وی اعلام آمادگی کرد درصورت تامین اعتبار اولیه نسبت به بازسازی و ایمن سازی موقت نقاط اولویت دار محورهای روستایی معمولان به ویژه بن تومان، آمیران کوشکی و … اقدام شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید