تاریخ: ۱۹:۵۹ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
بارش اخیر و پل آیت‌الله کمالوند

شهرام شرفی- همه چیز، جمع گزاره‌های متناقض درباره حادثه خراب شدن بخشی از خاکریز کنار پل آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد به علت بارش اخیر است!

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- از یک طرف گفته می‌شود این پل، هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است و هنوز در مرحله بازسازی پساسیل سال ۹۸ است و از سوی دیگر گفته می‌شود به خاطر رفاه حال مردم و روان‌سازی ترافیک، تردد خودرویی روی این پل آزاد شده است!
یعنی بدون اینکه پل هنوز به مرحله کامل، مهندسی، علمی و جامع ساخت کامل برسد تردد خودرویی روی آن آزاد شده است و این یعنی تردد روی پلی که هنوز به مرحله پایانی تکمیل نهایی نرسیده است!
از یک طرف گفته می‌شود شهرداری عذرخواهی می‌کند و از سوی دیگر گفته می‌شود این پل، هنوز تحویل شهرداری نشده است! اگر پل هنوز تحویل شهرداری نشده است و اگر مردم بر روی پلی تردد دارند که هنوز به مرحله جامع و کامل بهره‌برداری نرسیده است و هنوز تحویل شهرداری هم نشده است پس چرا شهرداری باید از مردم عذرخواهی کند؟!
چه ایرادی دارد همچون بسیاری از استان‌های برخوردار و فراتر از آن بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، روند تکمیل جامع و کامل این پروژه سپری شود و سپس، پل به افتتاح کامل و جامع برسد و بعد از آن شاهد افتتاح کامل باشیم.
راهکار اساسی برای روان‌سازی ترافیک همچون تجربیات جهانی، این است که سیستم حمل و نقل عمومی به صورت کارآمد، ارزان، فراگیر و سریع گسترش یابد تا مردم، کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و حتی در ساعات معینی از روز و شب، تردد خودرویی در برخی خیابانهای دارای بافت تاریخی بایستی ممنوع اعلام شود و صرفاً خودروهای عمومی همچون تاکسی، اتوبوس و امثالهم در آن خیابان‌ها تردد کنند.
این یک اصل کاملاً طبیعی و پیش‌بینی پذیر است وقتی ساخت پروژه‌ای همچون پل آیت‌الله کمالوند شهر خرم‌آباد به مرحله نهایی و تکمیل نهایی نرسیده است در مدت اجرای پروژه، نباید پروژه، افتتاح (افتتاح ناقص) شود و بایستی اجازه داد پروژه برمبنای معیارهای علمی، به نقطه پایانی خود برسد و سپس دست به بهره برداری آن زد.
برای روان سازی ترافیک نیز همانگونه که توضیح داده شد می‌بایست تردد خودروهای شخصی محدود شده و سیستم حمل و نقل عمومی ارزان، سریع، فراگیر، گسترده و کارآمد در سطح شهرها، ایجاد یا تقویت شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید