گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۴۸ :: ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
بازار یلدایی لرستان زیر ذره بین استاندارد

مدیرکل استاندارد لرستان از اجرای طرح ویژه ، نظارت بر صحت عملکرد وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و اصناف با در پیش بودن آیین «شب یلدا»، در شهر خرم آباد توسط کارشناسان این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، وحید والیزاده مرادی با اعلام این خبر گفت: با نزدیک شدن شب یلدا در سطح استان و پیش‌بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار و به ویژه بازار مواد غذایی و ضرورت نظارت بیشتر بر صحت عملکرد تمامی وسائل توزین و سنجش مورد استفاده اصناف، با هدف صیانت از حقوق مردم در نظام توزیع و مصرف، «طرح ویژه» از بیست آذرماه به مدت ۱۰ روز آغاز شده است.

وی با اشاره بر اینکه در این طرح بیشتر از صنوفی که در صورت عدم صحت عملکرد ترازوهای آنها تأثیر بیشتری در ضایع شدن حقوق عامه مردم دارند از جمله صنوف: شیرینی و قنادی (به ویژه اجرای طرح خالص فروشی)، آجیل و خشکبار، میوه و تره ‌بار، قصابی و پروتئین، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سایر مراکز فروش که به تشخیص این اداره کل بصورت بومی و منطقه‌ای مورد توجه است، بازدید می شود و نسبت به انجام آزمون وسایل سنجش و اندازه گیری اقدام می گردد.

والی زاده مرادی در ادامه گفت: در اولین روز از آغاز این گشت مشترک ، نظارت بر وسایل سنجش در داد و ستد عمومی و همچنین بحث خالص فروشی در محصولات قنادی توسط کارکنان این اداره کل همراه با گشت مشترک انجام شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید