گروه: خبر
تاریخ: ۱۸:۰۲ :: ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
بازدید استاندار لرستان از پروژه بادام کاری  منطقه رازان

استاندار لرستان، فرماندار شهرستان خرم آباد و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از پروژه بادام کاری منطقه رازان شهرستان خرم آباد بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این بازدیدکه عصر امروز صورت گرفت،خادمی استاندار لرستان ضمن استقبال از این طرح گفت: در آینده نزدیک در دیگر شهرستان ها این قبیل طرح ها نیز به منظور توسعه جنگل کاری اجرا می شود.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: برای اولین بار در سطح استان با کشت گونه بادام دیم در مساحت ۴۰۰ هکتار این پروژه اجرا شده است.

شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه گونه های دیم،نیاز آبی ندارند و بعد از گذشت دو سال با بادام شیرین پیوند داده می شوند خاطرنشان کرد: این عرصه در نهایت پس از مدتی جهت اشتغال زایی به مردم بومی منطقه واگذار می گردد که امیدواریم بتوانیم گامی در جهت رفع بیکاری منطقه مذکور برداریم.

نجفی در ادامه افزود: سال گذشته نیز عملیات نهال کاری با گونه های بادام،انجیراستهبان،گل محمدی و گونه های اقتصادی در سطح ۱۴۰۰ هکتار صورت گرفت که هم اکنون از رشد و کیفیت خوبی برخوردار هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان،ضمن تقدیر و تشکر از حمایت و توجه استاندار لرستان به عرصه های ملی و طبیعی اظهار کرد: زحمات استاندار ساعی ، نجیب و پرتلاش استان لرستان و نگاه خاص وی به منابع طبیعی باعث دلگرمی پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در خصوص صیانت از این منابع خدادادی و ارزشمند می شود.

گفتنی است: پروژه بادام کاری منطقه رازان و مله سرخه به مساحت ۴۰۰ هکتار در سال گذشته با دستور دکتر خادمی استاندار لرستان اجرا شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید