گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۲۶ :: ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
بازدید یک میلیون گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از بازدید بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته ، عطا حسن‌پور در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در نوروز امسال و در بازه زمانی ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین جاری یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۱۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۶۸ هزار و ۲۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، ۹۸ هزار و ۲۸۰ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز و هزار و ۳۲۴ نفر از جاذبه‌های تفریحی بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، تصریح کرد: همچنین از این تعداد ۶۶۳ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۹۵ هزار و ۳۵۲ نفر از جاذبه‌های مذهبی استان بازدید کردند.

حسن‌پور با اشاره به استقبال خوب گردشگران و مسافران نوروزی از موزه‌های استان در مدت یاد شده نیز، گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۱۱۴ هزار و ۳۷۷ نفر از موزه‌های استان شامل قلعه فلک‌الافلاک و موزه‌های بروجرد، نورآباد، کوهدشت و الیگودرز بازدید کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در مدت یاد شده و از مجموع آمار بالا، ۱۰۳ هزار و ۴۵۸ گردشگر و مسافر نوروزی از قلعه فلک‌الافلاک بازدید کرده که باتوجه‌به استقبال خوب گردشگران، در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین این اثر تاریخی در میان پنج اثر پربازدید کشور قرار گرفته است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید