تاریخ: ۲۰:۰۷ :: ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
بازرسی با هیچ‌ مدیر متخلفی تعارف ندارد/ ۱۳۶ سامانه ثبت شکایات یا گزارش فساد

مدیرکل بازرسی لرستان گفت: اولویت اصلی بازرسی پیشگیری از تخلف و سوء جریان است و چنانچه تخلفی احراز شود با فساد و مفسد بدون اغماض و به‌طور قاطع برخورد کرده و در این راستا با کسی تعارف ندارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در راستای گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و همچنین تأکید رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر دیدارهای مستمر و بی‌واسطه مسوولان با مردم و خدمت رسانی قضایی و پاسخگویی به مراجعین، سعید رازانی بازرس قضایی استان به همراه معاون، بازرسان، رئیس اداره حقوقی و نظارت همگانی و سایر کارکنان در مسجد قائم (عج) شهرستان خرم آباد حضور یافتند.

سعید رازانی بازرس کل استان لرستان ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت دهه مبارک فجر به آحاد مردم، خانواده های معزز شاهد و ایثارگر گفت: ایام الله دهه مبارک فجر، یادآور روزهای سراسر نور، معنویت و عدالت خواهی مردم ستم کشیده و مظلوم ایران است که با تمام توان و تحت رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) به پیروزی انقلاب ایران منتهی شد.

وی خاطرنشان کرد: انقلابی که انفجار نور و معجزه قرن و تداعی کننده اجتماع مردم عزیز ایران حول جایگاه ولایت فقیه بود و رکن اصلی پیروزی و حفظ انقلاب مردم بودند.

مدیرکل بازرسی لرستان با بیان اینکه پاسخ‌گویی مسوولان و کارگزاران به مردم یکی از مسائل مورد توجه دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی است، افزود: سازمان بازرسی کل کشور یکی از سازمان‌های تابعه قوه قضائیه است و جزء سازمان‌هایی است که به موجب اصل ۱۷۴ قانون اساسی تشکیل شده و هدف مهم آن اجرای درست قوانین در دستگاه‌های اجرایی است.

رازانی تصریح کرد: با توجه به گستردگی وظایف بازرسی کل کشور نمی‌توانیم تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها را همزمان بازرسی کنیم و بازرسی‌ها طبق طرح و برنامه‌ریزی و حسب مورد است که طی آن بازرسی طبق برنامه وارد دستگاه‌ها و ارگان‌ها می‌شود.

بازرس کل استان با تأکید بر اینکه اگر در بازرسی اشکالاتی ببینیم برای مدیر دستگاه ارسال می‌شود و در پایان هم گزارش و پیشنهاداتی ارائه می‌شود، گفت: اجرای پیشنهادات بازرسی به دستگاه‌ها الزامی است.

وی گفت: اولویت اصلی بازرسی پیشگیری از تخلف و سوء جریان است و چنانچه تخلفی احراز شود با فساد و مفسد بدون اغماض و به‌طور قاطع برخورد کرده و در این راستا با کسی تعارف ندارد و کارکنان متخلف به هیئت تخلفات اداری، کمیته‌های انضباطی و مراجع قضایی معرفی و کسر از حقوق، توبیخ کتبی، محرومیت از انتصاب در پست های مدیریتی و موارد دیگر در این راستا انجام شده است.

رازانی با اعلام آدرس اینترنتی سامانه شکایات به نشانی www.136.ir گفت: همشهریان به‌منظور ثبت شکایات یا گزارش فساد می‌توانند در تمامی ساعات شبانه‌روز به این سامانه مراجعه و با تلفن گویای ۱۳۶ تماس بگیرند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید