گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۵۷ :: ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
بازسازی مناطق سیل زده لرستان برگی زرین در کارنامه بنیادمسکن انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در دیداربا مدیرکل و معاونین بنیادمسکن استان لرستان که به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محل دفترامام جمعه خرم آبادبرگزارشد،با تجلیل از اقدامات جهادی بنیادمسکن انقلاب اسلامی گفت: بازسازی مناطق سیل زده لرستان برگی زرین در کارنامه بنیادمسکن انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به وقوع سیل ویرانگر سال ۱۳۹۸ در لرستان عملکرد بنیادمسکن انقلاب اسلامی در راستای جبران خسارات ناشی از سیل را درخشان ارزیابی نموده و افزود:اقدامات ارزشمند بنیادمسکن انقلاب اسلامی دربازسازی مناطق سیل زده لرستان برگی زرین در کارنامه این نهاد انقلابی ثبت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فرمان تاریخی بنیان گذار جمهوری اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد:هدف از تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی محرومیت زدایی از روستاهاواحداث، تعمیر و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی بوده که خوشبختانه این نهاد انقلابی در راستای اهداف تعریف شده عملکرد درخشانی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اجرای طرح منظومه روستایی در بخش ززو ماهرو شهرستان الیگودرز بعنوان یکی از ۷ طرح پایلوت کشوری را اقدامی ارزشمند و در راستای محرومیت زدایی در روستاهای استان دانسته و براهمیت اجرای طرح های منظومه روستایی در سایر مناطق محروم استان تاکیدکرد.

مدیرکل بنیادمسکن لرستان با اشاره به تهیه طرح هادی در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانواراستان تصریح کرد:طرح هادی در ۷۵۰ روستای لرستان بازنگری شده است.

رضایی میانگین اجرای طرح هادی در لرستان در سال ۱۳۹۶ را ۳۱/۵ درصد عنوان نموده و افزود:با تلاش و زحمات همه همکاران میانگین اجرای طرح هادی در لرستان به ۵۳ درصد افزایش یافته و بهره مندی روستاهای استان لرستان از اجرای طرح هادی از نُرم کشوری بالاتراست .

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان بابیان اینکه تاکنون بیش از ۸۱ هزارجلدسندبا همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان صادر شده است تصریح کرد: میانگین صدور سند روستایی در لرستان بیش از۵۲ درصدبوده و بالاتراز نُرم کشوری است.

رضایی با اشاره به ۱۵۳هزارواحدمسکن روستایی در لرستان اظهارکرد:تاکنون ۱۱۶ هزار واحد مسکن روستایی در استان مقاوم سازی شده است .

وی بابیان اینکه لرستان از استانهای پیشتاز در مقاوم سازی مسکن روستایی است، تصریح کرد:با بهسازی و بازسازی ۷ هزار سهمیه مسکن روستایی سالجاری ، میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در استان لرستان به ۸۶در صد افزایش خواهد یافت.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید