تاریخ: ۲۳:۴۹ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
بازسازی پلهای لرستان تا پیش از شروع بارش ها/اختصاص ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی راههای تخریب شده در سیلاب

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان خبر داد: از چهارشنبه این هفته عملیات بازسازی مجموعا ۱۴۰ دستگاه پل آسیب دیده از سیلاب فروردین‌ماه ۹۸ آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عباس شرفی بیان داشت: با توجه به ضرورت بازسازی پلهای تخریب شده بر اثر سیلاب و نیز مقاوم سازی پلهای موقت از چهارشنبه این هفته با حضور استاندار،معاونین و فرمانداران، عملیات بازسازی ۱۴۰ دستگاه پل در استان آغاز خواهد شد.

شرفی با بیان اینکه در جریان سیل فروردین ماه بالغ بر هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان خسارت به راههای استان وارد شده است، گفت: این خسارت به  وزارتخانه و متعاقبا  به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اعلام شد که به موجب آن در تاریخ هفدهم مردادماه سهم اعتبارات مصوب به استان لرستان اعلام شد.

وی افزود: از محل اعتبارات ملی  ۱۲۲ میلیارد و از محل اعتبارات استان ۱۰۸ میلیارد تومان به راهداری استان لرستان اختصاص یافت که مبادله موافقت نامه ها سی ام مردادماه انجام‌ گرفت.

مدیرکل راهداری لرستان تکمیل کرد: پس از انجام‌ کار مطالعات خوشبختانه از اول شهریورماه کار برگزاری مناقصات و شروع کار پیمانکاران انجام شد و تا به امروز ۷۲ میلیارد تومان بصورت قطعی کار پیمانکاری انجام شده و این هفته نیز عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

شرفی در خصوص  ۱۵۵ میلیارد تومان باقیمانده نیز اذعان داشت: بطور پیوسته و مرتب از  ۲۵ ام شهریورماه کار بازگشایی پاکات انجام و تا نهم مهر ماه کار انتخاب پیمانکاران نیز به اتمام خواهد رسید.

وی تاکید کرد: البته از مجموع اعتبار درخواست شده یعنی هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان فقط یک ششم در اختیار استان قرار گرفته است که این میزان فقط جوابگوی یک پنجم از تخریبهای متحمل شده استان است و ان شالله امیدواریم در مراحل بعدی ابلاغ اعتبارات، سهم پر رنگ تری برای راهداری لرستان دیده شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید