تاریخ: ۱۷:۲۲ :: ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
بانک قرض الحسنه رسالت اولین بانک بدون شعبه کشور

بانک قرض الحسنه رسالت با عملیاتی کردن بانکداری دیجیتال به عنوان اولین بانک بدون شعبه در کشور تمام خدمات خود را به صورت غیرحضوری و در بستر اینترنت به مشتریان ارائه می کند.در حال حاضر همه مشتریان این بانک می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را از طریق پیشخوان مجازی رسالت به آسان‌ترین شکل ممکن دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، مدیر بانک قرض الحسنه رسالت لرستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری سنگ‌نوشته گفت: در تاریخ ۹۱/۵/۲۶ مجوز اولین بانک قرض الحسنه خصوصی کشور توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بنام بانک قرض الحسنه رسالت صادر شد.

سید احمد حسینی گفت: از سال ۹۸ هم استان لرستان به‌عنوان اولین استان،تمام خدمات خود را بدون داشتن شعبه فیزیکی و به صورت غیرحضوری و مجازی با ستفاده از سامانه ها و پلتفرم ها ارائه می‌دهد که مورد استقبال مشتریان و اعضای محترم کانون ها قرار گرفته است.همزمان سلام اوج بیماری کرونا هم شاید کمترین مشکل را در بین همکاران شبکه بانکی استان داشتیم.

سیداحمدحسینی قرض الحسنه، خرد و اجتماعی بودن را ابعاد هویتی بانک قرض الحسنه رسالت برشمرد و افزود: در این بانک نه سودی به سپرده ها تعلق می گیرد و نه سودی بابت خدمات و تسهیلات دریافت می شود. در این بانک تسهیلات با دو درصد کارمزد سالیانه در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه قرض الحسنه ای بودن خدمات این بانک، استقبال مردم را به دنبال داشته است، گفت: اقبال مشتریان مدیران ارشد بانک قرض الحسنه رسالت را برآن داشت که خدماتی شرعی، آسان و ارزان در بستری مدرن به مردم ارائه دهند.

مدیر بانک قرض الحسنه رسالت استان لرستان افزود: برای تحقق ارائه خدمات آسان و ارزان به مشتریان مدل بانکداری اجتماعی(ارائه خدمات غیرحضوری به گروه مشتریان است که با تشکیل کانون همیاری اجتماعی و معرفی یک نفر بعنوان راهنمای کانون) در این بانک عملیاتی شد.

حسینی اظهارداشت: با گذشت بیش از چهار سال از اجرای بانکداری اجتماعی و ارائه خدمات غیرحضوری بدون محدودیت های جغرافیایی، مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت کشور برای اولین بار در نظام بانکی کشور ایده، بانکداری بدون شعبه را مطرح کرد.
مدیربانک قرض الحسنه رسالت لرستان تصریح کرد: در حال حاضر تمام خدمات بانک اعم از افتتاح حساب، درخواست تسهیلات، درخواست دسته چک و… به صورت غیرحضوری ارائه می شود.

وی تاکید کرد: مرکز ارتباط با اعضا و مشتریان باشماره ۰۲۱-۴۷۴۷ در هر ساعت از شبانه روز آماده پاسخگویی نیاز مشتریان ست.

حسینی با تاکید بر اینکه بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان یکی از سازمان های راهبری شبکه توسعه اجتماعی رسالت فعالیت دارد، تشریح کرد: شبکه توسعه اجتماعی رسالت مجموعه‌ای مردمی متشکل از هزاران کانون همیاری اجتماعی، رهیاران، حامیان و سازمان‌های راهبری است که همگی در قالب الگوهای متعدد طراحی شده و با بکارگیری پلتفرم های مختلف با یکدیگر در ارتباط بوده و همگی از طریق این ابزارها به دنبال تحقق رسالت خود در سرتاسر کشور هستند.
این شبکه گسترده، اکوسیستمی است که اشخاص حقیقی و حقوقی متعدد هر کدام با ایفای نقش های خود با استفاده از پلتفرم های ارائه شده توسط هفت سازمان راهبری شبکه ( انجمن حامیان فرهنگ قرض‎الحسنه و کارآفرینی اجتماعی، بانک قرض‎الحسنه رسالت، شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت، گروه توسعه کارآفرینی پویش ثمین، شرکت فرداپ، دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت و موسسه نیکوکاری رسالت آسمانی نورالنبی )، در راستای توسعه فعالیت های اعضاء کانون‌های همیاری اجتماعی، با همدیگر همکاری می نمایند.

حسینی سبک زندگی بهتر بابکارگیری سه مولفه همیاری اجتماعی، قرض الحسنه و کارآفرینی اجتماعی را مهمترین ماموریت شبکه توسعه اجتماعی رسالت عنوان کرد و اظهارداشت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و شهرهای کوچک و پیشگیری از مهاجرت به شهرها از دیگر اهداف مهم شبکه توسعه اجتماعی رسالت است.

دبیر شبکه توسعه اجتماعی رسالت در لرستان، انجمن حامیان فرهنگ قرض‎الحسنه و کارآفرینی اجتماعی را از دیگر سازمان های راهبری شبکه برشمرد وگفت:این انجمن، یک سازمان مردم‎نهاد، غیردولتی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی بوده که دارای مجوز فعالیت در سطح ملی از وزارت کشور از سال ۱۳۹۳ تاکنون است و اکنون در تمام استان‏های کشور در حال فعالیت است. مأموریت اصلی این انجمن، رهیاری و گفتمان‎سازی در جهت شکل‎گیری و توسعه کانون‏های همیاری اجتماعی است.

به گفته وی شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت یکی دیگر از هفت سازمان راهبری شبکه توسعه اجتماعی رسالت است و این شرکت دانش‌بنیان، یکی از سه شرکت برتر با مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار است که با تخصص پردازش اطلاعات مالی به فعالیت می‎پردازد. شرکت پارت با ایجاد سامانه مرآت اعتبارسنجی اعضاء و علاوه بر این، با تولید کتب و محتواهای مختلف، ارتقاء سواد مالی آنها را بر عهده گرفته است.

حسینی یاد آور شد: گروه توسعه کارآفرینی پویش ثمین نیز در شبکه توسعه اجتماعی رسالت با طراحی و پیاده‌سازی الگوی کارآفرینی اجتماعی، مسئولیت مدیریت زنجیره ارزش کسب و کارهای خرد و خانگی اعم از تعریف و طراحی محصول، تأمین مواد اولیه، بازاریابی، عرضه در بازار و خدمات پس از فروش را برعهده دارد تا هسته های کاروزندگی و هسته‌های کاروکسب در نقاط مختلف کشور شکل بگیرند و به فعالیت خود ادامه بدهند.

وی شرکت فرداپ را نیز یک شرکت دانش‎بنیان عنوان کرد که پلتفرم های متعددی را در اختیار اعضای شبکه توسعه اجتماعی رسالت قرار داده است. فرداپ، با طراحی سامانه بازار اعضاء بستر عرضه و تقاضای منسفانه و اعتمادساز را فراهم نموده تا اعضا از طریق آن بتوانند مواد اولیه، ابزار تولید، کالاها و خدمات مورد نیازشان را خریداری کنند و از طرفی محصولات و خدمات تولیدی خود را به‎راحتی عرضه نمایند.سامانه mresalat هم به منظور عضویت در این شبکه طراحی و در اختیار متقاضیان عضویت در کانون های همیاری اجتماعی قرار گرفته است.

دانشگاه توسعه اجتماعی رسالت ششمین سازمان راهبری شبکه معرفی کرد و گفت: این دانشگاه از نوع دانشگاه های نسل چهارم است و مأموریت اصلی آن، فرهنگسازی و مدیریت دانش (اعم از مستندســازی، آموزش و پژوهش) در شبکه توسعه اجتماعی رسالت است.

به گفته حسینی موسسه نیکوکاری رسالت آسمانی نورالنبی هفتمین سازمان راهبری شبکه توسعه اجتماعی رسالت است که جهت تحقق فعالیت هایی از جنس آسمانی اعضاء شکل گرفته است. با شکل گیری کانون های رسالت آسمانی در سطح شهرها و بخش های کشور، همه اعضاء می توانند در پروژه های مختلف مشارکت نمایند.
بر این اساس تاکنون اعضای کانون های همیاری اجتماعی، در موارد مختلف از جمله برگزاری رویدادهای آیینی (اربعین و عاشورا و …)، همیاری حادثه‌دیدگان بلایای غیرمترقبه (نظیر سیل خوزستان،سیل پلدختر و معمولان، زلزله سرپل ذهاب، زلزله سی سخت،بیماری کرونا و …)، برپایی پویش‌های نیکوکاری (ضیافت افطاری غیرحضوری رمضان ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰و…) همیاری نموده اند.در روز عید فطر امسال هم بسته های گوشت قربانی در روستاهای بخش بیرانوند توزیع گردید.در سال ۹۸ بالغ بر ۱۰۰ هزار ماسک در هسته های کار و زندگی پوشاک و مصنوعات شهر معمولان تولید و با هماهنگی ائمه محترم جمعه و فرمانداران و بخشداران به صورت رایگان در تمام بخش های استان توزیع گردید.یعنی هم کارآفرینی در منطقه سیل زده معمولان انجام شد و هم برای سلامت مردم استان حرکتی صورت گرفت.ضمنا بیش از ۳۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال،۱۵۸ بسته لوازم خانگی رایگان،بیش از ۴۰۰ فقره کمک بلاعوض با هماهنگی ستادبازسازی مناطق سیل زده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، و برخی خدمات دیگر فقط در شهرستان پلدختر و بخش معمولان انجام شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران (1)

  1. ایمان

    دکتر حسینی نه تنها از علم بالایی برخوردار است بلکه بسیار پشتکار و ابتکار عمل بی حدواندازه ای دارد. خسته نباشید برادر