مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۲۲ :: ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
باید از ظرفیت سدها جهت افزایش اشتغالزایی در استان استفاده کرد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به نقش سدها در رونق اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی استان ابراز داشت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در لرستان باید از همه ظرفیتها در راستای تکمیل و بهره برداری از سدهای استان استفاده کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، داریوش حسن نژاد از اختصاص اعتبار ۲۵ میلیارد تومانی جهت راه اندازی سد تاج امیر خبر داد و گفت: متاسفانه این سد به دلیل مشکلاتی مدتها راکد مانده بود که با پیگیری استاندار ، نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری، و تلاش همکاران شرکت، منابع مالی خوبی به این پروژه اختصاص داده شد این پروژه ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با روند رو به رشدی مواجه است. و ان شاالله با بهره برداری از این سد ظرفیت اشتغال ۳۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.

حسن نژاد افزود: اعتبار ابلاغی این پروژه طی سال ۹۹ از مبلغ ۵ میلیارد تومان به حدود ۲۵/۴ میلیارد تومان افزایش یافته و علاوه بر این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات جهش تولید و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان با تهاتر بدهی مالیاتی به این پروژه تخصیص پیدا کرد.

حال و روز سدهای استان

وی در ادامه سخنانش خبر داد: در حال حاضر ۱۶ سد در سطح استان در دست مطالعه قرار دارند. ۷ سد در حال اجرا و ۶ سد در وضعیت بهره برداری قرار دارند.

داریوش حسن نژاد در خصوص ضرورت رونق دیگر سدهای راکد استان به سد شهید بروجردی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این سد با تخصیص اعتبارات فعالیت پروژه از سر گرفته شده و عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و چهارصد میلیون تومان در حال انجام است.

حسن نژاد در مورد سد کمندان نیز خبر داد: خوشبختانه این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات هیدرومکانیکال ، الکترومکانیکال، ابزار دقیق، بدنه سد نیز در حال انجام است با پیگیری های صورت گرفته در سال ۹۹ اعتبار مصوب این پروژه از مبلغ ۴۰میلیارد تومان به مبلغ ۹۸میلیارد تومان افزایش یافته و از محل اعتبارات جهش تولید نیز مقرر شده مبلغ ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص پیدا کند. در صورت تحقق اعتبارات فوق سد مذکور سال آتی آبگیری خواهد شد.

وی تکمیل کرد: متاسفانه سد آبسرده نیز نیمه راکد بود که با جلسات متعددی و پیگیری های به عمل آمده خوشبختانه مجددا شروع به کار کرد و فعال است. و اعتبار مصوب آن مبلغ ۱۸ میلیارد تومان می باشد.

تکمیل سدها در گرو جذب سرمایه گذار است

مدیرعامل آب منطقه ای لرستان خاطر نشان کرد: عمده مشکلات سدهای استان ناشی از کمبود اعتبار است لذا جهت تنوع بخشی به تامین منابع مالی جهت تکمیل سدهای آبسرده و شهید بروجردی و مخملکوه با استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۵۶، به منظور جذب سرمایه گذار در دستور کار شرکت قرار دارد.

داریوش حسن نژاد در بحث وضعیت سدهای استان اشاره ای هم به سد عالی محمود داشت و افزود: عملیات اجرایی این سد آغاز شده و پیمانکار پروژه نیز انتخاب شد اعتبار مصوب این پروژه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می باشد و عملیات تجهیز کارگاه رو به پایان است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید