تاریخ: ۱۷:۴۴ :: ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
بخشدار شاهیوند: جاده و راه دسترسی مشکل اصلی بخش شاهیوند است

بخشدار شاهیوند از وجود مشکلات جاده و عدم راه دسترسی به این بخش خبر داد و تاکید کرد: به منظور توسعه بخش وحفظ آسایش روستاییان باید توجه به راه دسترسی و وضعیت جاده در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شهرام زمانی در گفتگو با خبرنگار ما اذعان داشت: بخش شاهیوند بالغ بر ۱۵ هزار نفر جمعیت دارد و دارای ۶۵ روستا می باشد لذا رسیدگی و توسعه هرگونه امکانات احداثی و رفاهی در این بخش به واسطه وجود راه دسترسی مناسب، ممکن است.

زمانی در همین راستا تشریح کرد: درجریان سیل فروردین ماه ۹۸ ، بیش از ۲۰ دهنه پل از بخش شاهیوند دچار خسارت و تخریب شد و با پیگیری های انجام شده، از سوی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان، یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار جهت بازسازی پلها هزینه شد و نیز احداث ۱۰ دهنه پل با مبلغ ۳ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت ولیکن این اقدامات به تنهایی در بخش شاهیوند کفایت نمی کند و نیازمند بهسازی و ایجاد راه های دسترسی بیشماری هستیم.

شهرام زمانی با اشاره به ضرورت توجه به اشتغالزایی و افزایش ظرفیتهای تولیدی در استان اظهار داشت: بخش شاهیوند متشکل از ۶۵ روستا ست و یکی از قطبهای دامپروری استان محسوب می شود و شغل اصلی اهالی این بخش دامپروری و برنجکاری ست به عنوان مثال روستای چشمه سرده شاهیوند دارای ۲۵ هزار راس دام سبک است و بزرگترین مشکل این ظرفیت نبود جاده و راه دسترسی مناسب است که امیدواریم مورد عنایت مسئولین قرار گیرد.

عملکرد بخشداری شاهیوند در بحران سیل ۹۸

بخشدار شاهیوند با اشاره به سیل فروردین ماه ۹۸ به مشکلات عدیده روستاهای این بخش اشاره کرد و تکمیل کرد: قطعا وجود دو سیلاب کوتاه مدت در تاریخهای پنجم و ۱۳ فرودین ماه۹۸ خسارات مادی و روانی زیادی به ساکنین بخش شاهیوند تحمیل کرد و به ناگاه همه امکانات ما قطع شد اما همطراز با آن برای رفع مشکلات و کاستی ها بی وقفه تلاش نمودیم و بحمدلله اقدامات خوبی هم انجام شد.

شهرام زمانی بیان داشت: از جمله مهمترین اقدامات انجام شده توسط بخشداری شاهیوند در جربان سیلاب ۹۸ می توان به سه نوبت توزیع پک غذایی، بهداشتی و پتو مابین هزار و ۵۰۰ خانوار از اهالی محترم این بخش اشاره کرد و نیز ۱۳۰ چادر بین خانوارهای خسران دیده از سیل توزیع گردید.

زمانی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خیرین، هنرمندان و دیگر دستگاه های اجرایی جهت رفاه حال مردم سیل زده و روستاییان از دیگر اقدامات شاخص بخشداری شاهیوند محسوب می شود‌.

وی در راستای اقدامات پییشگرانه از وقوع مجدد سیلاب، اظهار داشت: در بحث لایه روبی رودخانه ها اعتباری بالغ بر یازده میلیارد و ۶ میلیون تومان جهت کانالشی داخلی به روستاهای بخش، هزینه شده است‌.

اجرای طرح هادی در ۴۰ روستا از بخش شاهیوند

بخشدار شاهیوند در خصوص بازسازی واحدهای احداثی نیز ابراز داشت: طرح هادی در چهل روستا شروع شده که بطور میانگین سی درصد پیشرفت داشته است و اکثر روستاها آسفالت بوده و فقط ۸ روستا دارای راه خاکی هستند. هزار و ۷۹ واحد احداثی نیز در بخش شاهیوند مورد بازسازی قرار گرفت.

زمانی افزود: حتی برخی روستاها صد درصد بازسازی شدند نظیر روستاهای: کرگز، پیری رضا و چشمه سرده .

وی در خصوص روشنایی بخش نیز بیان داشت: در زمان سیل بالغ بر ۲۰۰ تیر چراق برق در بخش شاهیوند قطع شد که به همت شرکت توزیع برق مشکل رفع شد و خوشبختانه هم اکنون در مدت دو سال با پایداری روشنایی رضایت بخشی مواجه هستیم.

حفاظت از روستاهای چم خوشه و خانه سرخ

بخشدار شاهیوند در بخش دیگری از سخنان خود دیگر برنامه های ممتاز انجام شده در زمان بحران سیل ۹۸ را اینگونه تشریح کرد: بحمدلله به دنبال پیگیری و رایزنی بخشداری شاهیوند، پیگیری معاون عمرانی استاندار و فرماندار در راستای حفاظت از رودخانه ها توسط شرکت آب منطقه ای لرستان ۹ میلیارد تومان اعتبار جهت حفاظت از منابع آب روستاهای چم خوشه، خانه سرخ هزینه شده است.
۲ میلیارد تومان در بحث اعتبارات دهیاری ها، جدول کشی و کانال کشی به روستا و ۲ میلیارد دیگر در بحث آبیاری تحت فشار به روستا هزینه شده است.

اکثر روستاهای بخش شاهیوند خانه بهداشت دارند

شهرام زمان تصریح کرد: خوشبختانه از لحاظ بهداشت و درمان بخش شاهیوند با مشکل چندانی مواجه نیست. در همه روستاها یک خانه بهداشت دایر است و یک مرکز بهداشت با دو دکتر ثابت و یک داروخانه نیز در مرکز بخش وجود دارد.

زمانی در خصوص آمار ابتلا به کرونا در بخش شاهیوند نیز ابراز داشت: خوشبختانه تا الان مرگی بر اثر کرونا در بخش مشاهده نشده است و در شهرستان چگنی تست کرونای هزار و ۱۰۰ نفر مثبت بوده که فقط ۱۵ درصد شامل بخش شاهیوند می شود و ان شالله با توجه ساکنین به هشدارهای خانه های سلامت شاهد کاهش این آمار باشیم.

۴۰ روستا از بخش شاهیوند اینترنت ندارند

وی در پایان دیگر مشکلات بخش شاهیوند را در نبود بانک عنوان کرد و افزود: ‌وجود بانک خصوصا بانک کشاورزی نیاز مبرم بخش است. اینترنت در مرکز بخش نیز مشکلی ندارد اما دیگر نقاط بخش با آنتن دهی ضعیفی مواجه هستند و بالای ۴۰ روستا اصلا اینترنت ندارند لذا نیازمند فیبر نوری ثابت و دکل مخابراتی هستیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید