گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۴۱ :: ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
بخشودگی جرایم مالیاتی در دهه فجر

مدیرکل امور مالیاتی لرستان شرایط بخشودگی جرائم مالیاتی و عوارض سالانه مودیان حقیقی و حقوقی ویژه گرامیداشت دهه فجر را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت‌اله صالحی صبح امروز در حاشیه جلسه با معاونین اداره‌کل مالیات د سالن جلسات این مجموعه اظهار کرد: مودیانی که تا پایان بهمن امسال، نسبت به پرداخت بدهی مالیات و عوارض سالانه اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرائم خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: این بخشودگی درخصوص اشخاص حقیقی تا سقف ۵ میلیارد ریال و در مورد اشخاص حقوقی تا سقف بیست میلیارد ریال، به اداره کل امور مالیاتی لرستان تفویض شده است.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان، شرط استفاده مؤدیان از تسهیلات بخشودگی جرایم مالیاتی را ارائه درخواست بخشودگی جرایم فارغ از زمان پرداخت بدهی مالیات و عوارض هر سال یا دوره عنوان و تصریح کرد: پرداخت بدهی قبل از ابلاغ تفویض اختیار حاضر، مانع اعمال بخشودگی جرایم قابل بخشش نخواهد بود.

صالحی افزود: بخشودگی جرائم مالیات و عوارض ارزش افزوده قطعی شده در اجرای جزء(۱) بند (ب) تبصره (۶) قانون بودجه امسال، در صورت عدم اعتراض مودی برای طرح پرونده در هیات حل اختلاف مالیاتی و یا انصراف از اعتراض طرح شده در هیاتهای حل اختلاف مالیاتی پروندههای مذکور و در صورت پرداخت یا ترتیب پرداخت مالیات و عوارض قطعی شده حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ این نامه، تا میزان صد (۱۰۰) درصد تمام یا قسمتی از تفویض اختیار مذکور در چارچوب تعیین شده به معاونان مدیرکل و روسای ادارات امور مالیاتی قابل تفویض خواهد بود.

در خاتمه مدیرکل امور مالیاتی گفت: مؤدیان مالیاتی می توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیکی my.tax.gov.ir فهرست بدهی‌های مالیاتی خود را مشاهده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید