گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۱۴ :: ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
بدهی برق، کارخانه فروآلیاژ ازنا را تعطیل و ۱۷۰ کارگر را بیکار کرد

طی چند روز اخیر شرکت فروآلیاژ شهرستان ازنا بابت بدهی به اداره برق طبق شنیده‌ها حدود ۱۷۰ نفر از نیروی های شرکتی را اخراج نموده است و گویا تاوان این بدهکاری را نیروهای آن شرکت باید پس دهند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته به نقل از خبرگزاری فارس لرستان- “مگر گناه ما کارگرها چیست که قربانی بدهکاری شدیم، با این همه مشکلات زندگی اکثرا متاهل، مستاجر، دارای چند فرزند شما را به خدا فکری برای ما کنید، نگذارید سفره ما جمع شود، نگذارید دوباره مهاجرت شکل بگیرد، نگذارید حدود ۲۰۰ خانواده از هم پاشیده شود”، سرش را پایین انداخته و با بغض می‌گوید: خدا هیچ کسی را شرمنده زن و بچه‌اش نکند.

صنایع فروآلیاژ شهرستان ازنا به‌ عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده فروسیلیسیم و یکی از فعال‌ترین کارخانجات استان لرستان تعطیل شد.
طی چند روز اخیر شرکت فروآلیاژ شهرستان ازنا بابت بدهی به اداره برق طبق شنیده‌ها حدود ۱۷۰ نفر از نیروی های شرکتی را اخراج نموده است و تاوان این بدهکاری را نیروهای آن شرکت پس دهند.

همچنین بنا به گفته گودرزی؛ دادستان ازنا، موضوع اخراج کارگران کارخانه شرکت فروآلیاژ در حال بررسی است و بزودی نتایج پیگیری از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

“پول برق گران شده و با این وضع ما نمی‌توانیم کار کنیم” این را اکبری مدیرعامل کارخانه فروآلیاژ ازنابه ما می‌گوید و ادامه می‌دهد: همین الان قیمت تمام شده بیش از قیمت فروش است.

وی با گلایه از وزارت نیرو و شرکت برق مبنی بر قطع برق کارخانه، می‌افزاید:از ۲۷ فروردین تا هم اکنون برق کارخانه قطع است و هیچ‌گونه تولیدی صورت نمی‌گیرد.

اکبری در خصوص اخراج ۱۷۰ کارگر کارخانه فروآلیاژ ازنا نیز می‌گوید: هیات مدیره تصمیم گرفته به دلیل گرانی برق و قیمت تمام شده بالا با حدود ۱۷۰ کارگر از ۶۵۰ کارگر این واحد لغو قرارداد شود.

به گفته اکبری، عصر امروز قرار است مجمعی با حضور کارخانه‌داران فروسیلیس کشور با معاونین وزیر برگزار شود تا ضمن اصلاح تعرفه‌های برق، فکری نیز برای قیمت تمام شده محصول شود.

بهمن جعفری؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در تشریح آخرین وضعیت کارخانه می‌گوید:شرکت فروآلیاژ یکی از شرکت‌های خوب استان محسوب می‌شود که در حوزه صنایع معدنی فعالیت می‌کند. این واحد سنگ سلیس را فرآوری و آن را به فروسیلیس تبدیل می‌کنند.

به گفته جعفری، فروسیلیس در زمینه فولاد و همچنین حوزه صادرات بسیار پرکاربرد است،با این وجود حدود یک هفته‌ای هست که مدیرعامل کارخانه اقدام به تعطیلی واحد کرده است.

مدیرکل صمت لرستان با بیان اینکه مدیرعامل کارخانه فروآلیاژ ازنا دلیل تعطیلی را افزایش تعرفه برق این واحد عنوان می‌کند، می‌فزاید: بخش عمده‌ای از درآمد صرف هزینه‌های برق شده و از این‌رو بازدهی لازم را نداشته و امکان تولید با این هزینه برق وجود ندارد.

جعفری از مطرح شدن مشکل این واحد تولیدی در سطح ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و همچنین پیگیری استاندار برای حل این مشکل خبر داده و ادامه می‌دهد: با این وجود اصلاح تعرفه‌های برق در اختیار استان نیست و باید از طریق وزارت نیرو انجام شود.

وی می‌گوید: از این‌رو مشکل را به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح ملی منعکس کردیم تا اگر مغایر با قانون نیست تعرفه برق این کارخانه‌های فروآلیاژ که حدود ۳۰ واحد هستند اصلاح شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید