گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۵۴ :: ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
برای طرح استحکام بخشی اساسی قلعه فلک الافلاک‌ نیارمند تخصیص اعتبار ملی هستیم

ظهر امروز استاندار لرستان در بازدید از روند مرمت قلعه فلک الافلاک خرم آباد تاکید کرد: جهت استحکام بخشی اساسی این بنای خاص، تاریخی و ارزشمند اعتبارات استانی محدود بوده و قطعا نیازمند تخصیص اعتبارات ملی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سید موسی خادمی با اشاره به استقرار سازه این بنای تاریخی- فرهنگی بر روی صخره عنوان کرد: استحکام بخشی این بنا امری تخصصی و دشوار بوده که هم اکنون به همت اداره کل میراث فرهنگی استان لرستان کار مطالعاتی آن در حال انجام است به نحوی ان شالله که با شروع پروژه ای کارشناسی شده کار اتصال، استحکام و استقامت بنای قلعه فلک الافلاک بر روی صخره پایین قلعه محقق شود.

استاندار لرستان با اشاره به قدمت قلعه فلک افلاک و اینکه از گذشته دارای ترکهای جزیی بوده، یادآوری کرد: متاسفانه بر اثر زلزله ۵/۱ ریشتری اردیبشهت ماه سالجاری برخی از آثار تاریخی استان لرستان از جمله دو مورد از کنگره های قلعه فلک الافلاک دچار آسیب شد که با پیگیری های به عمل آمده کار مرمت اضطراری این سازه ارزشمند توسط یک شرکت خارجی در دستور کار قرار گرفت.

خادمی افزود: از سوی استانداری لرستان جهت مرمت اضطراری این قلعه مبلغ اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخصیص داد شد و با ارائه گزارش و پیگیری کارشناسانه واحد مربوطه در میراث فرهنگی، یک‌ شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی، عهده دار مرمت اضطراری و دوخت و دوز ترکهای ناشی از زلزله شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده کار مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک اتمام یافته و در گام بعدی ان شالله پیگیر استحکام بخشی اساسی قلعه خواهیم بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید