تاریخ: ۱۴:۴۸ :: ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
برج‌های دوقلو خرم‌‌آباد؛ بختی که باز نمی‌شود

سرنوشت برج‌های دوقلو خرم‌آباد پس از حدود یک دهه با وجود وعده مسئولان اما همچنان نامشخص است و گویا قرار نیست بخت‌بسته آن باز شود.

پایگاه خبری سنگ نوشته، گزارش- حدود یک دهه است که وجود یک ساختمان بزرگ نیمه‌کاره با جرثقیل‌های عظیم‌الجثه در میدان کیو توجه هر رهگذر را به خود جلب می‌کند و به آئینه دق شهروندان تبدیل شده است.
روژه برج‌های دوقلو خرم‌آباد با موقعیتی مناسب در شمال شهر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی خرم‌آباد بود که کلنگ آن سال ۹۳ بر زمین زده شد و حالا پس از یک دهه همچنان بلاتکلیف است.
پروژه برج‌های تجاری و مسکونی که در کنار دریاچه گردشگری کیو قرار بدارد قرار بود ظرف ۳ سال ساخته و تکمیل شود اما به دلایل متعدد از جمله اختلاف شهرداری و سرمایه‌گذار« معین کوثر» پس از مدتی تعطیل و به حال خود رها شده بود.

سرنوشت برج‌های دوقلو خرم‌آباد با وجود وعده مدیریت شهری اما همچنان نامشخص است و گویا قرار نیست بخت‌بسته آن باز شود.
علاوه بر نیمه‌کاره بودن پروژه برج‌های دوقلو وجود جرثقیل هم نگرانی شهروندان را به دنبال داشته است به‌طوری که حتی نماینده ولی‌فقیه در لرستان هم چند بار این نکته را گوشزد کرد.

این در حالی است که شهردار خرم‌آباد آذرماه سال جاری هم گفته بود جمع‌آوری جرثقیل‌های عظیم‌الجثه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد در حال طی فرایندهای قانونی است.

پس از حدود ۶ سال تعطیلی پروژه سال گذشته شهردار خرم‌آباد در مصاحبه‌ای از تعیین تکلیف برج‌های دوقلو ظرف دو ماه خبر داد.
داریوش بارانی بیرانوند ۱۶ مهرماه سال گذشته در مصاحبه با فارس گفته بود: پروژه برج‌های دوقلوی خرم‌آباد به‌زودی تعیین تکلیف و عملیات اجرایی این طرح تا ۲ ماه آینده شروع می‌شود.
او در آن مصاحبه از احتمال یک توافق خوب سخن به میان آورد، اما حالا و پس از حدود ۱۰ ماه پروژه برج‌های دوقلو همچنان بلاتکلیف به حال خود رها شده است.
باتوجه‌به اینکه چالش اصلی پروژه برج‌های دوقلو اختلاف شهرداری و سرمایه‌گذار عنوان شده بود، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت مدیره معین کوثر ۸ خردادماه امسال در گفت‌وگو با رسانه‌ها از پایان اختلاف و تعیین تکلیف برج‌های دوقلو صحبت کرد.
حسین زاهدی گفته بود: پس از کشمکش‌های فراوان و همکاری همه‌جانبه توانستیم با دستیابی به انسجام و فهم مشترک با شهرداری خرم‌آباد به‌عنوان شریک پروژه و مسئولان استانی، نسبت به ارزش‌گذاری پروژه و محاسبه هزینه‌کرد این گروه اقدام کنیم.
این سخنان زاهدی در حالی مطرح می‌شود که باگذشت حدود ۳ ماه اتفاق خاصی در پروژه نیفتاده است، او در جدی بنزین اظهارنظر خود به فارس گفت: مدیریت شهری خرم‌ تنها موضوعی که برایشان مهم نیست تعیین تکلیف پروژه است.
او می‌گوید: ما هر آنچه را در توان داشتیم رو کردیم اما دریغ از کمترین تلاش از سوی شهرداری.
مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت مدیره معین کوثر می‌گوید: چند هفته پیش به دعوت شهرداری به خرم‌آباد آمدیم و قرار بود جلسه بگذارند اما هر چه پیام دادیم جوابی دریافت نکردیم.
باتوجه‌به اینکه تعیین تکلیف و تکمیل برج‌های دوقلو خرم‌آباد از مطالبات شهروندان خرم‌آبادی است انتظار می‌رود مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به این پروژه داشته باشد و شرایط را برای ورود سرمایه‌گذار جدید فراهم کند.

گزارش: نسرین صفر بیرانوند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید