تاریخ: ۰:۲۵ :: ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
برنامه های جشن عاطفه ها در لرستان/ لبخند مهر بسته به مهر شماست

ماه مهر در راه است. بوی مدرسه و تازگی که فقط کیف نو و دفتر زرورقی را تداعی نمی کند.حس امیدی در راه است. امید به تحصیل این همه نوگل شکفته که می خواهند میراث دار آینده ایران باشند و اگر حتی یک قلم از وسایل موردنیازشان کهنه یا به زیبایی و کیفیت مابقی هم سن و سالانشان نباشد، پژمرده می شوند.

ماه مهر در راه است و لبخند ماه مهر بسته به مهر من و شماست. مهر و مدرسه وقتی می خندند که هیچ دانش آموزی غمگین نباشد سهم ما در کوله بار کوچک او شاید فقط هدیه دادن یک جامدادی، چند جلد کتاب و یک تراش خوشرنگ است اما همین این کیف کوله بار امید و سازندگی ایران است که با ذهنی آزاد و لبخند از رضایت محصل واقعی مدارس ما باشد.
شاید اهمیت این موضوع را فراموش کرده ایم وگرنه هیچ قشری نمی توان پیدا کرد که از گامهای پر از اشتیاق یک بچه مدرسه ای ذوق نکند و یا برای دانش آموز باهوشی که فقط بخاطر فقر مادی از تحصیل محروم مانده، دلتنگ نشود.پس با شعار امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) همراه شویم؛ لبخند مهر بسته به مهر شماست.

جشن عاطفه ها در لرستان در سه مرحله برگزار می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان در گفتگو با سنگ نوشته خبر داد: امسال جشن عاطفه ها با شعار “لبخند مهر بسته به مهر شما” در سه مرحله شامل: پنج شنبه ۱۵ شهریور در میادین و پایگاه های جمع آوری، جمعه ۱۶ شهریور در مصلای نماز جمعه و چهارشنبه ۱۱ مهرماه در کلیه مدارس کشور با همکاری آموزش و پرورش، صدا و سیما و بسیج دانش آموزی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جاسم محمدی فارسانی افزود: جمعه شانزدهم شهریور ماه در میعادگاه در مصلای نماز جمعه در خدمت مردم شریف استان هستیم و مردم می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به دانش آموزان هدیه کنند.

ترویج فرهنگ نوع دوستی وفرهنگ انفاق در قشر دانش آموز

دکتر فارسانی تاکید کرد: برنامه ویژه ۱۱ مهرماه امسال نیز مورد توجه کمیته امداد استان بوده که طی هماهنگی و بازدید از مدارس سطح استان، قلک هایی مبنی بر کمکهای دانش آموزی به هم نوعانشان ما بین مدارس توزیع خواهد شد.

وی با بیان اهمیت ترویج فرهنگ نوع دوستی وفرهنگ انفاق در قشر دانش آموز گفت: در خصوص اهمیت برنامه۱۱مهر و کمکهای دانش آموزی فقط جمع آوری هزینه مادی مد نظر ما نبوده بلکه این کار حسنه امری فرهنگی، اخلاقی ست که به موجب آن دانش آموز عملا با فرهنگ قناعت، انفاق و سبک زندگی اسلامی آشنا می شود.

تاثیرکمکهای مردمی در اشتغال و زندگی محرومین

مدیرکل کمیته امداد لرستان اضافه کرد: در همین راستا درصددیم بازخورد کمکمهای مردمی را طی بازدید از مراکز تولیدی موفق مددجویان معرفی کنیم تا مردم و کسبه از نزدیک ببینند، کمکهای کم و زیاد آنها چه تاثیری در رونق اشتغال و زندگی محرومین داشته است.

صدقات وکمکهای مردمی هر استان صرف همان استان می شود

دکتر محمدی فارسانی در خصوص توزیع صدقات و کمکهای مردمی در استان تصریح کرد: هیچ گونه دخل و تصرفی در میزان کمکهای نقدی و غیر نقدی در مدارس و پرسنل آموزش و پرورش نداریم و هر آنچه کمک نقدی و یا کالاست مابین نیازمندان همان مدرسه یا دیگر مدارس نیازمند، توزیع می شود.

وی در همین راستا تاکید کرد: متاسفانه برخی افکار عموم گمان می کنند که کمکهای مردمی و صدقات صرف کشورهای محرومی مانند فلسطین می شود در حالیکه به هیچ وجه صحت ندارد زیرا از لحاظ شرعی و قانونی نیز کمکهای مردمی و صدقات هر استانی باید صرف همان استان شود که کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز همین امر را سرلوحه کار خویش قرار داده است و توجه و دستگیری از محرومین استان وظیفه و اولویت کاری ماست.

۱۱ هزار و هفتصد دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند

فارسانی خبر داد: ۱۱ هزار و هفتصد دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و به صورت کلی مدارس به دو بخش مدارس محروم و برخوردار تقسیم می شوند که طی یک هماهنگی با مدیران مدارس غیرانتفاعی و توانمند این مدارس نیز به عنوان معین جمع آوری کمکهای دانش آموزی برای چند مدرسه در مناطق حاشیه نشین و محروم انتخاب می شوند.

کمکها و صدقات الکترونیکی

مدیرکل کمیته امداد لرستان در خصوص کمکهای مبتنی بر سیستم الکترونیکی و آنلاین نیز توضیح داد: با گسترش دولت و سیستم بانکی الکترونیک اقشاری مختلفی هستند که از فقط طریق این سیستم می توانند در کمک به مددجویان عزیز مشارکت داشته باشند که در این راستا نیز سامانه پیامکی تلفن همراه به شرح: #۰۶۶*۸۸۷۷*
پاسخگوی شهروندان است و کد ۰۶۶ نیز بیانگر می ان کمکهای مردمی شهر خرم آباد است که با توجه به موقعیت هر شهر متغیر است و به جهت تفکیک و تعیین میزان کمکهای هر شهر با کد هر شهر تغییر می کند.

گفتنی ست: وجود و تفکیک کد شهر در سامانه پیامکی این نهاد بیانگر صرف صدقات در داخل استان بوده که خط بطلانی بر شایعه صرف هزینه صدقات در خارج از استان یا کشور است.

فارسانی افزود: علاوه بر نرم افزار سکه و برنامه آپ، تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷
نیز در اختیار مردم نوع دوست استان است.

گفتگو: نرگس سپه وند

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید