مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۴۵ :: ۱۳۹۹/۰۶/۱۶
برنامه های جهش سازمانی بایستی سریعا اجرا شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در حاشیه جلسه شورای اداری این اداره کل که با حضور معاونین، فرمانده یگان حفاظت، روسای منابع طبیعی شهرستان های #خرم_آباد_بروجرد_ازنا_دورود_سلسله_و_دلفان برگزار گردید؛ گفت: برنامه های جهش سازمانی بایستی سریعا اجرا شود و چنانچه شهرستانی در این راستا قصور کند با آن برخورد قانونی بعمل می آید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شیرزاد نجفی با ابراز ناراحتی و‌ گلایه شدید مبنی بر اینکه در حوزه کاداستر اراضی ملی کار آنچنان که مد نظر ما بوده؛ پیش نرفته است خاطرنشان کرد: ۱۱۰۰ هکتار تعهد زراعت چوب برای استان در نظر گرفته شده که ۸۰۰ هکتار از این تعهد مربوط به شهرستان های مذکور است که در این حوزه، مکان یابی و تعیین عرصه حتما بایستی صورت گیرد و آمار با مستندات به اداره کل ارسال شود.

?وی به ممیزی و تنسیق مراتع گریزی زد و اظهار داشت: هر آنچه که پلاک ممیزی نشده مراتع غیر مشجر در استان وجود دارد بایستی تا پایان سال انجام گیرد و پروانه چراها نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۰ در صورتی باطل نمی شوند که طرح مرتعداری داشته باشند.

نجفی تعیین تکلیف احاله مدیریت پارک های جنگلی در قالب طرح های مصوب و جنگل کاری اقتصادی با گونه های چند منظوره را ضروری دانست و تصریح نمود: درآمدهای اداره کل منابع طبیعی وصول نشده است که این آمار قابل قبول نیست و سریعتر وصول درآمدها را روسای شهرستان در دستور کار خود قرار دهند.

این مقام مسئول به افتتاح و تقویت صندوق توسعه منابع طبیعی و احیاء و توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای برنامه های جهش سازمانی از قبیل کاداستر اراضی ملی، زراعت چوب، ممیزی مراتع، احاله مدیریت پارک ها و نهالستان ها، جنگل کاری اقتصادی، وصول درآمدها، گیاهان دارویی، بحث صندوق و اتوماسیون از مباحثی است که باید حتما در دستور کار همگی قرار گیرد.

شیرزاد نجفی تداخلات اراضی ملی و تخریب های سنواتی را مهم تلقی کرد و افزود: شهرستان ها موظفند تا پایان شهریور ماه به ۴۰ درصد تعهدات خود عمل کنند و اوایل مهرماه در این خصوص گزارش کار خود را ارائه نمایند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید