گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۰۱ :: ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
برگزاری بیستمین جلسه شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان

جلسه بیستم شورای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان به ریاست دکتر حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و با حضور دکتر بیرانوند رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این جلسه در خصوص بررسی اشتغال کلینیک های گیاهپزشکی ، ارائه برنامه‌ها و راهکارهای عملی توسط اعضای شورا بمنظور واگذاری امورات اجرایی به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین بررسی موانع اجرای همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان و سازمان نظام کشاورزی و منابع طبیعی بحث و تبادل نظر شد.

دکتر حسنی مقدم در این جلسه اظهار کرد : در سند ابلاغی مقام معظم رهبری افق ١٤٠٠ امنیت غذایی و سلامت غذایی ترسیم و همچنین در سیاست ها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی جهت نیل به منویات مقام معظم رهبری نیز بر امنیت غذایی و سلامت غذایی، صیانت از منابع پایه یعنی آب و خاک جهت نسلهای آینده به عنوان مهمترین مولفه های زیست محیطی و حمایت از سرمایه ها و نیروی انسانی بخش کشاورزی شامل ؛ پژوهشگران ، محققین ، دانشجویان و سرمایه‌گذاران تاکید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد در این راستا استفاده بهینه از کود و سم در تولید محصولات زراعی و باغی و همچنین تولیدات فرآورده های دامی که استانداردهای جهانی در آن رعایت شده باشد از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در تأمین سلامت و امنیت غذایی است.

دکتر حسنی مقدم گفت: جهت نیل به این مهم استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی ضروری است.

وی در پایان بر همکاری تعداد ۵۷ مرکز خدمات جهاد کشاورزی با ۵۷ کلینیک گیاهپزشکی مستقر در این مراکز به عنوان یک ظرفیت در جهت نیل به سلامت و امنیت غذایی و نیز واگذاری امور مربوط به صدور مجوزهای حوزه کشاورزی توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در چارچوب قراردادها و توافقات منعقده تاکید کرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید