گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۶:۲۰ :: ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
برگزاری جلسه ستاد هفته منابع طبیعی در صدا و سیمای مرکز لرستان

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی با حضور عبدالرضا بازدار رئیس ستاد هفته منابع طبیعی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، علیرضا شیروی عضو ستاد و مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان ، شیرزاد نجفی دبیر ستاد و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و سایر […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی با حضور عبدالرضا بازدار رئیس ستاد هفته منابع طبیعی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، علیرضا شیروی عضو ستاد و مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان ، شیرزاد نجفی دبیر ستاد و مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و سایر اعضای عضو ستاد در صدا و سیمای مرکز لرستان برگزار گردید.

در ابتدا ، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اشاره به اینکه هر ساله از ۱۵ تا ۲۲ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است خاطرنشان کرد : هدف اصلی از بزرگداشت هفته منابع طبیعی ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی بین آحاد مختلف جامعه است.

نجفی گریزی به فرمایش مقام معظم رهبری که ، فرهنگ منابع طبیعی بایستی به معارف عمومی تبدیل شود زد و افزود : حفظ منابع طبیعی وظیفه‌ایی همگانی در راستای توسعه پایدار و توجه به نسل فعلی و آتی کشور است.

در ادامه ، مدیر کل صدا و سیمای مرکز لرستان اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی وظیفه ذاتی ، انسانی و شرعی هر شخص است.

علیرضا شیروی با بیان اینکه منابع طبیعی می تواند در جهت ایجاد امنیت برای انسان ها کارساز باشد خاطرنشان کرد : صدا و سیما در راستای هر چه بهتر برگزار کردن هفته منابع طبیعی از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

پس از وی ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : منابع طبیعی از جمله مباحثی است که باید توجه ویژه و خاص به آن داشته باشیم.

عبدالرضا بازدار فرسایش خاک را بسیار خطرناک دانست و تصریح نمود : ایجاد پوشش گیاهی ، ایجاد عملیات آبخیزداری ، کشت در اراضی شیبدار و…‌. از جمله کارهایی است که باید در مقابل فرسایش خاک انجام گیرد‌ و در هفته منابع طبیعی به این موارد باید توجه خاصی شود.

در پایان ، هریک از حاضرین به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات پرداختند و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ گردید.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید