گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۱۴ :: ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
برگزاری جلسه کمیسیون هماهنگی خرید گندم استان/ رعایت پروتکلهای بهداشتی در مراکز خرید گندم

جلسه کمیسیون هماهنگی خرید گندم ودانه های روغنی استان لرستان با حضور اعضا و به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان در محل سالن جلسات استانداری تشکیل گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این جلسه ابتدا مدیر کل غله وخدمات بازرگانی لرستان گزارشی از خرید گندم و دانه های روغنی سال ۹۸ و همچنین اقدامات صورت گرفته در راستای خرید تضمینی سالجاری ارائه واظهار داشتند ۵۰ مرکز خرید گندم در نقاط مختلف استان آماده دریافت محصول کشاورزان خواهند بود.

بیرانوند‌ در ادامه افزود: عوامل اجرایی مراکز انتخاب،احکام آنان صادر و آموزشهای لازم بصورت غیر حضوری جهت عوامل پیش بینی و آزمونها نیز بصورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گفت: شروط اصلی دریافت محصول وجوداطلاعات کشاورز در سامانه پهنه بندی و ارائه کارت ملی خواهد بود و گندم تحویلی نیز می بایست تولید داخل و مربوط به سال زارعی جاری باشد.

بیرانوند همچنین اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا تدابیر لازم به لحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی در مراکز خرید اتخاذ شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با عنایت به افزایش قابل توجه قیمت گندم ودانه های روغنی نسبت به سال قبل و همچنین مناسب بودن وضعیت بارندگی در طول سال زراعی پیش بینی می شود بیش از ۳۰۰ هزارتن محصول گندم و بیش از ۳ هزارتن دانه ی روغنی کلزا و سویا از کشاورزان لرستان خریداری شود.

در این جلسه دکتر بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی از بر آورد تولید گندم ودانه های روغنی در استان را ارائه نمود.

در ادامه اعضا کمیسیون نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در جهت تسهیل فرآیند خرید تضمینی محصولات کشاورزی ارائه،سپس دکتر عبدالهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته اظهار داشتند دستگاههای عضو کمیسیون میبایست بمنظور انجام عملیات خرید به نحو شایسته در استان و رفع موانع و مشکلات احتمالی مشارکت فعال داشته باشند.ایشان در ادامه بر استاندارد سازی باسکولها و تجهیزات آزمایشگاهی مراکز خرید تضمینی،بررسی فنی کمباینها قبل از آغاز برداشت محصول در استان ،تامین سوخت ماشین آلات کشاورزی و اعمال نظارتهای هدفمند بر مراکز خرید تاکید نمودند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید