گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱:۱۰ :: ۱۳۹۷/۰۹/۰۴
برگزاری طرح دادرس در ۲۶۰ مدرسه از استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: طرح ملی دادرس در ۲۶۰ مدرسه از لرستان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: طرح ملی دادرس در ۲۶۰ مدرسه لرستان برگزار می شود.

صارم رضایی اظهار کرد: در طرح دادرس که با همکاری آموزش و پرورش برگزار می شود ۸ هزار دانش آموز پایه هشتم آموزش‌های امدادی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: این طرح در همه شهرهای استان برگزار می شود که در آن دانش آموزان با اصول کمک های اولیه، ارزیابی، پانسمان و بانداژ، حمل مصدوم، پناهگیری، اسکان اضطراری، سوختگی و اطفاء حریق آشنا می شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: طرح دادرس با هدف آماده کردن دانش آموزان با شرایط سخت برگزار می شود که در آن به دنبال افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور با تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده هستیم.

وی افزود: ضمن اینکه تلاش داریم توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و ساماندهی تیم‌های اولیه و همچنین فرهنگ ایمنی در بین اقشار جامعه توسط دانش آموزان دیده شود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر لرستان نیز گفت: طرح دادرس طی هر سال مطابق با سهمیه توافقی بین آموزش و پرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار می شود که در پایان هر سال المپیاد بین تیمهای آموزش دیده در سطوح مدرسه، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود.

حمید جمشیدی اظهار کرد: با توجه به این که امسال هفتمین مرحله طرح دادرس برگزار می شود تلاش می شود سطح کیفی و آموزشی را ارتقا دهیم و در این رابطه ارزیابی ها نیز صورت خواهد گرفت.

وی افزود: انتظار داریم در این طرح مدارس و اولیای دانش آموزان نیز همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم به اهدافمان با موفقیت دست یابیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید