شهردار خرم آباد:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
بضاعت مالی شهرداری به تنهایی جوابگوی خسارات سیلاب نیست

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز شهردار خرم آباد در هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: در بحث سیلاب فروردین ماه ۹۸ علی رغم وجود امکانات محدود و ضعیف، پرسنل شهرداری خرم آباد خدمتگزار بودند و اگر تلاش این عزیزان نبود، شهر به حالت عادی باز نمیگشت و جا دارد از این همت […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز شهردار خرم آباد در هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت: در بحث سیلاب فروردین ماه ۹۸ علی رغم وجود امکانات محدود و ضعیف، پرسنل شهرداری خرم آباد خدمتگزار بودند و اگر تلاش این عزیزان نبود، شهر به حالت عادی باز نمیگشت و جا دارد از این همت و غیرت عوامل شهرداری و تک تک شهروندان تقدیر و تشکر کنیم.

وحید رشیدی با اشاره به این مطلب که پس از وقوع سیلاب و سایر حوادث طبیعی،مسوولیت بازسازی فقط بر عهده شهرداری نیست، افزود: شهرداری هرگز بودجه کافی جهت جبران همه خسارات ناشی از سیلاب را ندارد و این ردیف بودجه باید از سوی مدیریت بحران تدوین گردد.

وی افزود: البته استاندار لرستان در بحث بازسازی شهر اهتمام ویژه ای داشته است اما هیچ دستگاه دیگری کمک حال شهرداری نبوده و کوچکترین اعتباری به شهرداری تزریق نشده و یا تامین اعتباری انجام نگرفته است.

شهردار خرم آباد تصریح کرد: شهرداری با تمام توان در صدد رسیدگی به تبعات وقوع سیلاب در شهر است و حتی اگر مجبور شویم حقوق کارکنان به تعویق بیفتد، در رفع خسارات سیلاب کوتاهی نخواهیم کرد.

رشیدی با اشاره به لزوم توجه کافی در بحث آبخیزداری استان تاکید کرد: در شهر خرم آباد حجم بارشها و طغیان آب مستقیما وارد شهر می شود و عدم وجود سیل بند در نواحی بالادست شهر موجب بوجود آمدن این همه خسارت شد و قطعا وجود سیل بند می توانست به میزان زیادی تبعات و خسارات ناشی از این سیلاب را کاهش دهد.

وی در بحث نقش پل بهداری در کنترل ترافیک در شهر نیز بیان داشت: استحکام پل بهداری مشکل دارد و تردد وسایل نقلیه سنگین در این پل خطرساز می باشد و حتی در بازدیدی دادستان استان نیز وخامت ریزش این دستگاه پل را مشاهده نموده و در دست بررسی ست.

رشیدی افزود: پل بهداری فعلا صرفا فقط براب عبور و مرور وسایل نقلیه سبک می تواند، باز باشد و تا حدی در کنترل ترافیک موثر خواهد بود اما بهسازی و استحکام آن امری اجتناب پذیر است و تاکید می کنیم بازسازی ابنیه شهری فقط در حوزه شهرداری نیست و مساعدت ستاد بحران و ستاد بازسازی استان را می طلبد.

شهردار خرم آباد در خصوص عدم تجهیز پارک شاپوری خرم آباد به سیستم روشنایی نیز اذعان داشت: این انجام این پروژه تمام و کمال بر عهده شهرداری نیست و نیز بخش عمده این پروژه که در حیطه وظایف شهرداری بود، انجام شده است ولیکن بخش دیگری از امور ناتمام مانده در پارک از جمله تجهیز سیستم روشنایی بر عهده سازمان همیاری می باشد که فعلا به عنوان پیمانکار پروژه کار را متوقف کرده است و تاکید می کنیم در این پروژه شهرداری کارفرما نیست.

گفتنی ست: شهردار خرم آباد در پاسخ به خبرنگاران تعلل در اتمام زیرگذر بهارستان را نیز متوجه سازمان همیاری شهرداری ها دانست.

رشیدی مجموع خسارات وارده به زیرساختهای شهری بر اثر سیلاب اخیر در را هفتصد میلیارد و نود و دو میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این خسارت شامل تخریب پل ها، دیواره های ساحلی، پیاده رو ها، پارکها و سایر زیرساختهای شهری می باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید