گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۴:۲۷ :: ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
بهره برداری از طرح آبرسانی به ۸۰ روستای لرستان

با حضور وزیر محترم نیرو و به صورت ویدئو کنفرانس، طرح آبرسانی به ۸۰ روستای لرستان بصورت همزمان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در این آیین که با حضور مدیران عامل شرکت های آبفا روستایی و شهری استان، توزیع برق، آب منطقه ای و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای باختر در سالن کنفرانس شرکت مخابرات منطقه لرستان برگزار شد؛ طرح آبرسانی به روستای لرستان و آیین کلنگ زنی برای آبرسانی به ۱۹ روستای استان آغاز شد.

وزیر نیرو در این آیین گفت: با همت دسته جمعی مدیران وزارت نیرو در استان لرستان، طرح های خوبی در پویش هر هفته #الف-ب-ایران در حال بهره برداری است که این مهم نشان دهنده همت بالای دولت تدبیر و امید برای خدمات رسانی به مردم است.

دکتر اردکانیان افزود: در راستای اجرای این پویش در سراسر کشور خدمات گسترده ای در حال اجرا است که در استان لرستان دو طرح نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۶۲ مگاواتی و طرح های آبرسانی روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات همکاران در مجموعه آبفار لرستان نیز گفت: آبرسانی روستایی در دولت یازدهم و دوازدهم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با بهره برداری از طرح آبرسانی به ۸۰ روستای لرستان در راستای پویش یاد شده به ۸۲۸ روستا رسیده ایم.

اردکانیان افزود: در پویش امسال برنامه ریزی برای آبرسانی به ۱۱۲۴ روستا انجام شده و بر اساس برنامه کلان دولت، تا پایان دولت دوازدهم جمغعیت روستایی بهره مند از آب شرب سالم به بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وزیر نیرو افزود: با پویش سال جاری و تاکنون ۴۵۰ هزار نفر در ۱۴ استان از شبکه آب سالم و پایدار روستایی برخوردار شده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز در این جلسه با اشاره به خسارات وارد شده به زیرساخت های استان در سیل فروردین اظهار داشت: روستاهای سیل زده استان در کمترین زمان ممکن آبرسانی شده و در جهت تامین آب پایدار اقدامات خوبی انجام شده است.

گودرز امیری افزود: در اوایل اسفند ماه سال جاری نیز آب شرب ۷۶ روستا قطع شده که با اقدام به موقع نیروهای آبفار لرستان آب شرب این روستاها وصل شد.

وی ضمن تقدیر از زحمات وزارت نیرو و حمایت های وزیر محترم، خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای پایدار کردن آب روستاها و همچنین ایجاد دیواره ساحلی و حفاظتی برای مهندسی رودخانه در شهرهای استان شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان نیز در این آیین، با اشاره به بهره برداری از طرح آبرسانی به ۸۰ روستای استان گفت: با بهره برداری از این طرح ها زمینه آبرسانی به ۳۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان فراهم می شود.

مهندس علیرضا کاکاوند افزود: برای بهره برداری از این طرح ها اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ريال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین بصورت همزمان طرح آبرسانی به ۱۹ روستای استان برای تامین آب شرب ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ريال آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد از جمعیت استان لرستان در روستاها سکونت دارند که لرستان مقام هفتم تعداد روستا را در کشور دارا است.

وی شاخص بهره مندی روستاها از آب شرب را ۸۰ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: این میانگین ۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است و این در حالی است که قبل از دولت تدبیر و امید میانگین بهره مندی از آب شرب روستایی در لرستان ۳ درصد پایین تر از میانگین کشوری بوده است.

بر پایه این گزارش بصورت همزمان طرح آبرسانی به ۸۰ روستای استان در قالب ۲۳ پروژه به بهره برداری رسید.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید