مدیر مخابرات منطقه لرستان خبرداد ؛
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۴۴ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بهره برداری از مسیر دوم فیبرنوری پلدختر در دهه فجر

مدیر مخابرات منطقه لرستان از افتتاح مسیردوم فیبر نوری پلدختر که از سمت آزاد راه پل زال – خرم آباد آغازشده در دهه فجرامسال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سیدمحمد قاسمی” در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: هر شهرستان براساس استانداردهای لازم باید به ۲ مسیر فیبرنوری متصل شود که متاسفانه شهرستان های پلدختر و کوهدشت از استان لرستان تنها از یک مسیر استفاده می کنند.

وی افزود: برای رفع این معضل بسیار بزرگ ،سال گذشته انتقال خط فیبرنوری جدید از خرم آباد- آزادراه – گردنه دهلیج به پلدختر طرح ریزی و عملیات آن آغاز و خوب پیش می رفت.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: متاسفانه به خاطر جلوگیری اداره کل راهداری استان و شرکت نفت از ادامه فعالیت مخابرات در این طرح بسیار بزرگ و مهم تعطیل شد.

وی افزود: براساس نظر کارشناس راهداری استان طرح تغییر کرد وچندین بارمناقصه برگزار شد اما چون طرح بسیار سختی است، پیمانکار شرکت نمی کرد.

قاسمی یادآورشد: خوشبختانه یک ماه پیش با یک پیمانکار مناسب درمناقصه قرارداد بسته شد حدود ۱۰ روز است که فعالیت این پروژه از سمت آزاد راه آغاز شده است .

وی افزود:حدود پنج کیلومتر انتهای این مسیر به سمت پلدختر از میدان بسیج به دلیل این که یک سمت جاده لوله گاز کشیده شده و کوهستانی است و سمت دیگرجاده شیب دار بوده و لوله آب آشامیدنی می باشد با مشکل مواجه است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت:بنابراین تنها راه ممکن حفاری ۵۰ سانتی متر از کنار آسفالت لازم است تا با دستگاه ترنشر برای کارگذاشتن فیبر نوری انجام شود.

وی افزود: امروز رایزنی ها و مذاکرات برای اخذ مجوزبرای حفاری این پنج کیلومترانجام شده و پس از حفاری تا عرض هشت سانتی متر آسفالت می شود.

قاسمی یادآورشد: انتقال یک خط فیبرنوری از خرم آباد به کوهدشت که از دم زانوگه و گردنه طولکش به پلدختر وصل می شود از علل اصلی قطعی اینترنت در شهرستان پلدختر است.

وی افزود: متاسفانه گاهی اوقات این مسیر با وجود نگهبان شبانه توسط بیل مکانیکی شرکت گاز و یا برق قطع می شود و چون جایگزینی ندارد وصل آن چندساعتی طول می کشد که این امر موجب قطعی اینترنت و اختلال در ارتباطات در شهرستان پلدختر می شود.

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: برای رفع راهبردی این مشکل طرح استراتژی مسیرفیبرنوری از خرم آباد – آزاد راه به سمت پلدختر در حال اجرا است که اگر معارضی نداشته باشد در ۲ ، سه ماه آینده در دهه فجر امسال تکمیل و قطعی ها به حداقل می رسد .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید