معاون سیاسی استاندار لرستان:
تاریخ: ۲۲:۵۸ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
به دنبال ایجاد تحول در مناطق حاشیه‌نشین هستیم/ مردم این مناطق نباید از لحاظ امنیتی و معیشتی در مضیقه باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از منطقه حاشیه‌نشین کوی علی‌آباد بازدید کزد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از ایسنا، بهرام ستاری‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مشکلات و فراز و نشیب‌های دولت‌های متعدد متاسفانه بدبینی‌های جبران ناپذیری را در افکار عمومی به وجود آورده است و این موضوع شاید به خاطر برخی سهل‌انگاری‌ها و ندانم کاری‌ها بوده است اما آنچه که در بین افکار عمومی وجود دارد این است که همه دولت‌ها را نظام جمهوری اسلامی می‌دانند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: ضرورت دارد با وجود گذشت چهل سال از انقلاب و عدم توجه به برخی از نقاط، حاشیه‌های به حاشیه‌رفته را بازیابی کنیم و بتوانیم براساس آن رسالتی که بر عهده دولتمردان است گام برداریم.

ستاری‌ با بیان اینکه براین اساس از این منطقه حاشیه‌نشین کوی علی‌آباد و سایر مناطق حاشیه‌ای خرم‌آباد بازدیدی داشته باشیم که البته تاکنون شش نقطه را بازدید کرده و دو نقطه دیگر را باید بازدید کرد، اضافه کرد: شاید هشت نقطه حاشیه‌نشین در خرم‌آباد و چندین نقطه در کل استان، می‌توان یک نسخه پیچید اما باید براساس ویژگی هر محله و منطقه در ابعاد و تنوع گوناگون نسخه پیچیده شود.

وی بیان کرد: این بازدیدها با این هدف است که اهالی این مناطق حاشیه‌نشین احساس کنند که دولت مردمی و انقلابی آقای دکتر رئیسی پای کار آمده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: این تعمیر و ترمیم‌ها که به نوعی تسکین دهنده‌ است باید تا آغاز کار اصلی در بحث نقاط آسیب‌پذیر را ادامه دهیم.

ستاری از تشکیل شورایی متشکل از همه عوامل تصمیم‌گیرنده به وِیژه حوزه عمرانی با سه رویکرد خبرداد و با اشاره به اینکه بافت فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین عوارض انسانی و امنیتی و مشکلاتی از این قبیل را برای ما به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: شاید قسمت اعظم کار در این مناطق حاشیه‌نشین عمرانی باشد اما آنچه که بسیار مهم بوده این است که اهالی این مناطق که سرمایه‌های مختلف در مشارکت‌های اجتماعی هستند به یک فضایی بفرستیم که این تسکین‌بخشی در درازمدت رفاه خوبی برای آنان باشد؛ لذا گام اول بازدید میدانی از این مناطق است که در حال انجام است.

با از بین رفتن بافت فرسوده، اهالی  مناطق حاشیه‌نشین صاحب خانه شوند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه در گام دوم، سه پیشنهاد را باید در دستور کار قرار دهیم، بیان کرد: معتقدم در گذشته هم می‌شد کارهای خوبی را انجام داد؛ در مسکن مهر، جهش مسکن و مسکن ملی که امروز آغاز شده با برنامه‌ریزی صحیح می‌توانیم فضایی را ایجاد کنیم که  با از بین رفتن بافت فرسوده، اهالی این مناطق حاشیه‌نشین صاحب خانه شوند و تعهدات ساخت مسکن را به انجام رساند.

وی تاکید کرد: این موارد مطرح شده در دستور کار شورای مسکن استان قرار خواهد گرفت تا برخی از نقاط شهری و آسیب دیده را به عنوان تمرکز استفاده و مابقی را ساکن کنیم.

ستاری دستنایی گفت: تا زمانیکه این طرح را در دستور کار قرار می‌دهیم، راه و شهرسازی و ثبت اسناد استان را در جلسه گذشته، مامور کردیم چنانچه متقاضیانی که متعارض ندارند نسبت به صدور سند آنان اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: همچنین در جاهایی که معارض وجود دارد مساله را حل و فصل کنند.

اگر در مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده زمین مربوط به دولت است باید این موضوع مرتفع شود

ستاری افزود: در این بازدیدها از مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده، کسی را ندیدیم معترض باشد اگر هم زمین مربوط به دولت است باید این موضوع را حل و پاسخگوی مردم باشیم.

وی گفت: در گام دوم باید سند برای منازل اهالی مناطق مذکور صادر و در گام سوم وظیفه دستگاه‌های امنیتی، بسیج و سازمان‌های حمایتی این است که اجازه ندهند مردم مناطق مستضعف و مستمند به لحاظ امنیتی با مشکل مواجه و از نظر معیشتی در مضیقه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تاکید کرد: همه این اقدامات باید ظرف یکی دو سال آینده  منجر به ایجاد تحولی در این مناطق حاشیه‌نشین و بافت‌های فرسوده شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید