مدیرکل دامپزشکی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۴ :: ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
به مناسبت عید قربان کشتاردام بصورت رایگان در کشتارگاه ها انجام می‌شود

مدیرکل دامپزشکی لرستان خبر داد: به مناسبت عید قربان کشتاردام بصورت کاملا رایگان در کشتارگاه ها انجام خواهد شد و از کشتاردام در منازل  و معابر عمومی شهرها اجتناب شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مصطفی زبردست بیان داشت: در راستای کشتار دام سالم در روز عید قربان در سطح میادین و کشتارگاه های نظارت بصورت بهداشتی و شرعی انجام خواهد شد.

زبردست ادامه داد: چنانچه دام بدون شرایط مصرف در کشتارگاه‌ها ذبح شود بلافاصله معدوم و از انتقال بیماری به خانواده ها جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: تمام کشتارگاه ها و میادین دام استان روز عید قربان آماده ارایه خدمات به مردم هستند و همچنین ۲۷ اکیپ ثابت و سیار متشکل از یک کارشناس مسایل شرعی، یک دامپزشک و یک کارشناس بهداشتی در سطح استان فعال است.

وی افزود: تیم‌های سیار استان در صورت تماس مردم با تلفن ۱۹۱۲ در محل کشتارحاضر و خدمات لازم را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: به مناسبت عید سعید قربان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت محیط، نیروی انتظامی، محیط زیست اقدامات لازم جهت خدمت رسانی به مردم در عید قربان انجام خواهد شد.

وی افزود: تاکنون خوشبختانه هیچ موردی  از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان گزارش نشده و تلاش می‌شود که در ادامه نیز مراقبت های لازم انجام که برای مقابله با این بیماری شرایط مناسب در استان فراهم شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان در پایان از کلیه هم استانی ها درخواست کرد: از کشتار دام در منازل و مبادی ورودی شهرها اجتناب کنند و دام‌های قربانی خود را از میادین مجاز عرضه دام خریداری و در کشتارگاه‌های تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی قربانی کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید