مدیرکل بهزیستی لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۲۷ :: ۱۳۹۸/۰۱/۳۰
بیش از ۳ هزار نفر در مناطق سیل زده از خدمات اورژانس اجتماعی بهره مند شدند

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فاطمه توکلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی در راستای خدمات‌دهی به جامعه هدف خود که در سیل دچار آسیب شده‌اند اقدامات مداخله‌ای انجام داده است . وی تصریح کرد: در فاز اول توزیع بسته‌های حمایتی را داشتیم که از سایر ادارات کل بهزیستی کشور جذب شده بود […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، فاطمه توکلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی در راستای خدمات‌دهی به جامعه هدف خود که در سیل دچار آسیب شده‌اند اقدامات مداخله‌ای انجام داده است .

وی تصریح کرد: در فاز اول توزیع بسته‌های حمایتی را داشتیم که از سایر ادارات کل بهزیستی کشور جذب شده بود که این بسته‌ها شامل مواد غذایی، مواد خشکبار، پک‌های بهداشتی و… بود .

مدیرکل بهزیستی لرستان خاطرنشان کرد: همچنین ۱۷۰ پک وسایل توان‌بخشی و وسایل بهداشتی ویژه معلولین ضایعه نخاعی و جسمی حرکتی، یک هزار دست لباس و کفش، وسایل خواب، وسایل آشپزخانه و …در شهرستان‌های مختلف که بیشترین آسیب را دیده‌اند توزیع شده است .

توکلی با اشاره به دیگر خدمات مداخله‌ای افزود: همچنین در این راستا ۹۴ مددکار و روانشناس در قالب ۳۰ تیم اورژانس اجتماعی به مناطق سیل‌زده اعزام ‌شده‌اند .

وی اضافه کرد: در این زمینه ۱۶۸ مأموریت انجام شد و ۳۵۷۱ نفر از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شده‌اند .

این مقام مسئول ادامه داد: کار توزیع خدمات و بسته‌ها را نیز اورژانس اجتماعی به عهده دارد .

توکلی عنوان کرد: ۲۴۷ روانشناس داوطلب در قالب ۸۶ تیم محب ساماندهی شده و به‌نوبت به مناطق اعزام شده که توانسته با ۹۴۵۹ نفر از همه افراد شامل جامعه هدف و خارج جامعه هدف سازمان ارتباط برقرار کنند .

وی اظهار کرد: در پل‌دختر توانستیم با جذب معتمدین محلی تیم داوطلبان محلی تشکیل شد و در این راستا اتفاقات خوبی افتاده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: این تیم‌ها در رفع مشکلات محلی کمک خوبی کرده‌اند و اتفاقات خوبی افتاده است .

توکلی اضافه کرد: به کمک این تیم‌ها مسابقات ورزشی برای نوجوانان، نقاشی برای کودکان، پاک‌سازی محیط، و.‌‌… صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در زمینه ٔ کلاس‌های آموزشی نیز جلسات هم‌اندیشی با بانوان و کلاس‌های بهداشتی برای کودکان برگزار شده است.

مدیرکل بهزیستی ادامه داد: تلاش این بوده که ظرفیت‌سازی در جوامعی که دچار آسیب شده‌اند ایجاد شود و خودباوری در بین مردم افزایش پیدا کند .

توکلی ادامه داد: این اقدامات برای این بوده که مردم به بازسازی محیط و کارهای خودشان بپردازند که با استقبال خوبی مواجه شد .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید