رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان لرستان:
تاریخ: ۱۹:۳۲ :: ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
تاکنون مردم لرستان مشارکت خوبی در انتخابات داشته اند

رئیس هیآت نظارت بر انتخابات استان لرستان خبر داد: با رصد سایت سامانه انتخابات مشاهده می شود که به حمد الله مردم استان لرستان مشارکت خوبی در عرصه انتخابات دارند.  

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، تیمور سپهوند افزود: تاکنون اکثر شعبات اخذ رای در استان لرستان با ازدحام جمعیت مواجه است و آمار رای هایی که به صندوق ها ریخته شده براساس رصد سیستمی آمار قابل توجهی است.
 
وی بیان کرد: امیدواریم در ساعات آینده که هوا خنک تر میشه و مردم می توانند در پای صندوق های رای حاضر شوند، قطعا مشارکت عالی خواهد شد.
 
سپهوند افزود: امیدواریم که در ساعت های باقی مانده انتخابات، مشکلات دستگاه ها به وجود نیاد و سامانه قطع نشود و روند رای گیری را بتوانیم ادامه دهیم.
 
رئیس هیآت نظارت بر انتخابات استان اذعان داشت: در بخش اخذ آرای ریاست جمهوری اگر این سامانه هم قطع شود و با اشکالاتی مواجه شود، آمادگی صد درصد برای کسب آرای مردم به صورت دستی وجود دارد.
 
سپهوند بیان کرد: عمده مشکل در اخذ رای الکترونیکی شوراهای شهر و روستاهاست که در برخی از مناطق باعث  معطل شدن مردم در شعبات اخذ رای شده است.
 
وی  با اشاره به آمادگی عوامل نظارتی و همچنین ثابت بودن نیروهای نظارتی، بیان کرد: به دلیل اینکه آموزش های کافی به نیروهای نظارتی ارائه شده است، هم تجربیات آموزشی ادوار گذشته را دارند  در آمادگی کامل به سر می برند.
 
سپهوند افزود: امسال برای ناظرین با توجه به شرایط بیماری کرونا و با هدف حفظ سلامت ناظران آموزش مجازی برای ناظرین برگزار شد.
 
رئیس هیآت نظارت بر انتخابات استان ادامه داد: در پایان آموزش مجازی از ناظرین آموزش به عمل آمده است و اگر حد نصاب این آزمون را کسب نمی کرده به این ناظر اجازه نظارت بر شعب اخذ رای داده نمی شد.
 
سپهوند افزود: همه ناظرین آزمون داده و نمرات آنها حتما می بایست بالای ۱۲ می بود در  حالی که بسیاری از ناظران نمرات ۲۰ و ۱۹ داشته اند.
 
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان لرستان همچنین با اشاره به آموزش حضوری به ناظران خاطرنشان کرد: ما افراد خط مقدم نظارت شورای نگهبان شامل  سرناظرین و ناظر مسئولان به صورت حضوری و دسته های  ۲۰ نفر و ۳۰ نفر آموزش های لازم را دریافت کرده اند.
 
وی اظهار کرد: ما با وجود ناظرین آموزش دیده در دو مرحله و ناظرین فنی مستقر در شعبات اخذ رای کمترین مشکل را در شعبات اخذ رای داشتیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید