معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۱۳ :: ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تاکنون ۵۳ هزار و۶۴۱ نفر غربالگری در منزل شده اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان آخرین وضعیت اجرای طرح مدیریت محله محور کرونا تحت عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر مریم کوشکی در جمع خبرنگاران گفت: از زمان شروع طرح تاکنون
۵۳ هزار و۶۴۱ نفر غربالگری در منزل شده اند.

وی ادامه داد: در این بین ۱۴۷۶ نفر مشکوک شناسایی شده بوده اند که مراحل قرنطینه خود در منزل را انجام می دهند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در این مدت ۸۱۸۴ نفر با تشخیص تیم های مراقبتی توسط پزشکان طرح ویزیت شده اند که ۸۳۵ مورد آن در منزل انجام شده است.

دکتر کوشکی تصریح کرد: همچنین از زمان شروع طرح تا کنون ۲۰۷۸۷ بسته معیشتی توسط تیم های حمایتی در بین افراد کم بضاعت شناسایی شده توزیع شده است.

وی با بیان این که انجام قرنطینه معکوس برای گروه های پرخطر یکی از مهم ترین اهداف این برنامه است، گفت: مهم ترین افراد پرخطر در استان شامل ۳۸۰۰۰ نفر بیمار دیابتی، ۸۲۰۰۰ بیمار دارای پرفشاری خون و ۲۷۹۳ بیمار سرطانی، ۱۸۷۰۰۰ سالمند، بیش از ۱۲۰۰۰ مادر باردار به علاوه سایر افراد دارای بیماریهای زمینه ای که جمعیتی بیش از ۸۰۰۰ نفر را در بر می گیرند، می باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد: نظارت تیم های بازرسی بهداشت محیط در زمان اجرای این طرح تشدید شده است.

دکتر کوشکی اظهار کرد: از زمان شروع طرح تا به امروز ۱۳۳۷۱ بازرسی ز مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۵۵ امکنه ی متخلف پلمب و ۳۴۱ مورد برای ادامه روند اعمال قانون به مراجع قضایی معرفی شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه با قدردانی از همکاری و مشارکت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان و سایر دستگاه های اجرایی در جهت اجرای طرح، گفت: با روند اجرایی که طرح در پیش گرفته است، کاهش قابل توجه تعداد افراد مبتلا و مرگ ناشی از کرونا امیدوار کننده خواهد بود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید