گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۰۳ :: ۱۴۰۰/۰۶/۲۵
تجلیل از چهار جوان لرستانی دوست‌دار حیات وحش

طی مراسمی از چهار جوان لرستانی دوست دار حیات وحش که باعث نجات یک رأس بزغاله وحشی شده بودند توسط مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، د طی مراسمی با حضور مهرداد فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان و کارکنان این اداره کل، از چهار جوان لرستانی که در کوه یافته یک بزغاله وحشی را از تشنگی نجات داده و در طبیعت رهاسازی نموده بودند.

در این مراسم که در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در دفتر مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد با اهداء لوح و هدایایی از این حرکت زیست محیطی و فرهنگی این جوانان تجلیل شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در این مراسم گفت: حرکت زیست محیطی این جوانان نشان دهنده اهمیت حفظ محیط زیست به خصوص حفظ حیات وحش و تنوع زیستی در بین نسل جدید است.

فتحی بیرانوند آموزش و فرهنگ‌سازی را عامل اصلی حفظ محیط زیست دانست و عنوان کرد: با تسری فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین تمام اقشار جامعه می‌توانیم محیط زیستی پویا و سرزنده داشته باشیم.

وی عمل این جوانان را در نجات این بزغاله وحشی مصداق اصل پنجاهم قانون اساسی دانست و اظهار امیدواری نمود همه افراد جامعه در حفاظت از محیط زیست کوشا بوده و به وظایف خود در این زمینه عمل نمایند.

لازم به ذکر است چند روز پیش چهار جوان لرستانی به اسامی آریا، آرشام و محمد نظری به همراه ساسان کردعلیوند حین کوهنوردی در منطقه یافته کوه بزغاله وحشی را مشاهده نموده که در اثر تشنگی توانایی حرکت کردن ندارد. این افراد با سیراب نمودن این بزغاله از آب مصرفی خودشان، در کمال آرامش و بدون وارد نمودن هیچ‌گونه استرسی آن را در همان زیستگاه رهاسازی نموده و موضوع را به اداره کل حفاظت محیط‌زیست لرستان اطلاع دادند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید