گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۰۵ :: ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
تحقیقات در خصوص اتلاف خرس قهوه‌ای در قالیکوه ادامه دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد : تحقیقات در خصوص اتلاف خرس قهوه‌ای و توله همراهش ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی سالاروند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر  اتلاف یک قلاده خرس قهوه‌ی به همراه توله خود در ارتفاعات قالی‌کوه الیگودرز اظهار کرد: یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان الیگودرز به محض دریافت خبر راهی منطقه مورد نظر شده و به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود : با توجه به‌ صعب العبور و دور دست بودن منطقه، وجود یخ و برف در محل همچنین به دلیل از بین رفتن برخی آثار و علایم مرگ این حیوانات و گذشت مدت زمان نسبتأ طولانی از تلف شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای و توله همراه دلیل اصلی مرگ هنوز به طور کامل مشخص نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: با توجه  به حساسیت موضوع اکیپی متشکل از کارشناسان و محیط‌بانان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و  اداره محیط زیست شهرستان الیگودرز به منطقه اعزام شده تا نسبت به بررسی کامل موضوع اقدام کنند.

سالاروند با بیان اینکه پس از پایان تحقیقات، نتایج آن به اطلاع دوست‌داران محیط زیست و اصحاب رسانه خواهد رسید، خاطر نشان کرد: در صورتی‌که اثبات شود عامل انسانی موجب اتلاف این حیوانات شده است قطعا پیگیری‌های لازم جهت شناسایی و برخورد با مسببین آن صورت خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا منطقه دارای پاسگاه بوده، توضیح داد: منطقه حدود ده ساعت پیاده‌روی دارد، سال‌های گذشته هیچ پاسگاهی برای منطقه در نظر گرفته نشده و محیط بانی هم جذب نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان افزود:  البته این منطقه واقعا صعب العبور هست و دسترسی به آن  خیلی دشوار است.

سالاروند خاطر نشان کرد: حدود یک ماه است که به دنبال ماده ۲۳ برای ایجاد پاسگاه در این منطقه  هستیم.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به این مطلب که متاسفانه فرهنگ شکار و صید حتی بین تحصیل کرده‌ها هم وجود دارد، گفت: یکی از راهکارهای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش فرهنگ سازی است که امیدواریم اصحاب رسانه در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید