تاریخ: ۸:۳۲ :: ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
تحولگرایی؛ سال نو و قرن جدید

واپسین روز از آخرین سال قرن هم به اتمام رسید تا با هزاران خاطره خوب و بد از حوادث شیرین و تلخ گذشته و فراز و فرودهای بیشمار، پای به قرن جدید بگذاریم.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- مجال ستایش خالق هستی بخش را ست که مهلتی دیگر یافتیم و عمری دوباره ، که بار دیگر شاهد اولین طلوع خورشید عالم تاب در نوروز اولین سال قرن جدید باشیم ، چرا که در ساده ترین حالت و به عنوان یک نمونه کوچک، این احتمال بود که ما هم یکی از هزاران و بلکه میلیونها قربانی ویروس بی رحم کرونا باشیم. از گذشته ها باید عبور کرد… در فکر آینده باشیم!، چرا که غوص در گذشته تنها برای عبرت و درس آموزی در راستای ساختن آینده جایز است و در غیر این صورت تعبیرش رکود و ماندن در گذشته است. مسیر راه ما در قرن جدید به مراتب پرپیچ و خم تر و مملو از تحولاتی است بغرنج.ضرورت زیست و به زیستن در جهان آینده ،هوشمندی را بیش از پیش بر ما دیکته می‌کند.

تحول گرایی، نو شدن و به روز کردن امور با تکیه بر علم و دانش بومی و در عین حال استفاده از تجربیات مفید دنیا، نگرش واقع بینانه و درک صحیح از رویدادها ، بی تردید هوشمندی، دوام و بهزیستن ما را در آینده تضمین می‌کند. لرستان عزیز بیش از هر زمان دیگری نیازمند این هوشمندی توأم با کار و تلاش ، همگرایی و تعامل است. تأملی در مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان و نگاهی به تکاپو ها و تلاش‌های ستودنی استاندار در راستای تحقق مصوبات ، اخذ مجوزها و تخصیص و تامین اعتبارات لازم در این راستا ، نوید بخش آینده ای روشن برای ما خواهد بود.

نگاه توسعه محورانه استاندار، عملکرد جهادی و باور درونی به خادمی مردم ، باید سرلوحه کار همه مسئولین باشد.آنچه مسئولین و متصدیان امور را در خاطره مردم و در هزارتوی تاریخ یک سرزمین ماندگار نموده است خدماتی است از این رهگذر برجای می گذارند. امید است مسئولین و متصدیان امور در دنیای جدید با درک صحیح از گفتمان اصیل انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری مردم را ولی نعمت، ارباب و صاحب کار خود بدانند و در راه خدمتگزاری به آنان از هیچ تلاشی فروگذار ننمایند.

اصحاب قلم و رسانه، کنشگران و مطالبه گران ، چراغ روشنگر راه هستند و نقش مهمی در ایجاد بسترهای لازم برای رقم خوردن توسعه ی استان ایفا می کنند. این چراغ برای تبیین باید روشن بماند.ایجاد فضایی مطلوب از امنیت روانی، رعایت انصاف در نقد، ارائه پیشنهادات سازنده، فراهم آوردن بسترهای تصمیم‌ سازی مطلوب برای مسئولین، روشنگری و تبیین، گذر کردن از منویات و خواسته های شخصی و گروهی و به مسلخ بردن آنها در بزنگاه تامین منافع عمومی و همگانی از سوی همه مطالبه گران ، کنشگران و نخبگان ، متصور ومتضمن موثری برای رشد و توسعه استان است.سپهر سیاست لرستان امروز بیش از هر زمان دیگری محتاج اخلاق، انصاف ،گذشت، خویشتنداری، وحدت ، تعامل و همکاری است.

جغرافیای ریش و رنجور لرستان و تن نحیف و نزار اقتصاد در این جغرافیا ، تاب و توان آزمون و خطا و بهم تاختن نخبگان و فرسایش نیرو ها و امکانات در این آوردگاه را ندارد.بهم ساختن ، راه برانداختن بنیان بیکاری ، فقر خانمان‌سوز و دست یازیدن به پیشرفت است.عرصه اجتماعی، محتاج نگاه‌های طبیبانه ، دلسوزیهای پدرانه و راهبردهای عالمانه است ، همانگونه که فضای اقتصادی نیازمند، احساس امنیت، سرمایه‌گذاری، تولید ، کار و تلاش، استاندارد سازی، استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان و به فعل درآوردن استعدادهای بی بدیل استان است و دقیقاً به همان میزان که سپهرعمومی، نیازمند دمیدن روح شور و نشاط در اجتماع، حمایت و هدایت است.

بیاید در سال نو در آغاز قرن جدید برای پیشرفت و اعتلای لرستان و توسعه این دیار ایزدیار ید واحده باشیم، که خداوند می فرماید: یدالله مع الجماعه و هرگز تجربه نکرده است تاریخ بشر که قومی با تفرقه و جدایی، تنش، کینه ورزی و دشمنی به صلاح و رستگاری رسیده باشند. بیایید مصداق این شعر لسان الغیب، حضرت حافظ باشیم که:
اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد
من و ساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم
بهروز و پیروز باشید.

دکتر محمد آریانپور

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید