گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۹:۴۸ :: ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
تخریب ساخت‌ و ساز غیرمجاز در شهرستان بروجرد

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان لرستان از تخریب یک مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، سرهنگ مسلم مویدی از تخریب یک مورد ساخت‌وساز غیرمجاز به صورت احداث بنا به مساحت ۳۰ متر مربع ،و دیوار چینی به بطول ۲۰ متر در اطراف در اراضی کشاورزی منطقه روستای قلعه حاج عبدالله شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات اراضی زراعی و باغی این شهرستان به حالت اولیه بازگشت.

وی افزود: تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز با هدف حفظ امنیت غذایی، استمرار تولید و صیانت از اراضی کشاورزی پس از طی مراحل قانونی، با دستور قضایی و حضور مسئولان ذی‌ربط انجام شد.

سرهنگ مسلم مویدی با بیان اینکه احداث بنا بدون دریافت مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی است و طبق قانون با هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز برخورد می‌شود، تأکید کرد: مالکان زمین‌های کشاورزی بدون اخذ مجوز‌های قانونی از جهاد کشاورزی اقدام به تغییر کاربری اراضی خود نکنند و در صورتی که شخصی قصد خرید زمین، ویلا یا ملک در مناطق دارای کاربری کشاورزی را دارد، ابتدا از اداره امور اراضی شهرستان استعلام کند تا در دام زمین‌خواران و سودجویان گرفتار نشود.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان لرستان با انتقاد از برخی افراد سودجو که با ساخت‌وساز غیرمجاز تیشه به ریشه تاب‌آوری اقتصادی می‌زنند و با ساخت ویلا و خانه در این اراضی سود کلانی به دست می‌آورند، خاطرنشان کرد: قانون در برابر زیاده‌خواهی این افراد ایستاده است و امنیت غذایی مردم بر سود شخصی تعداد اندکی از متصرفان زمین‌های کشاورزی برتری دارد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید