گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۵۵ :: ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
تدابیر پیشگیرانه برای نگهداری مدارس در فصل سرما

مدیران مدارس دقت نظر کافی نسبت به رعایت تمامی موارد ایمنی و تدابیر پیشگیرانه به خصوص موضوعات مرتبط با نگهداری از مدارس را در فصل سرد سال رعایت و به سایر همکاران و مسئولان حاضر در مدارس نیز متذکر شوند.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت- در همین راستا روابط عمومی نوسازی و تجهیز مدارس استان لرستان در خصوص اقدامات ایمنی و تدابیر پیشگیرانه برای مدارس در برابر بارش‌های شدید برف، باران و یخ‌بندان توصیه‌هایی بیان کرد.

۱-بازدید از پشت بام مدارس توسط مدیران و یا مسئولان حاضر در مدارس پیش از وقوع بارندگی و پس از اتمام برف و باران حائز اهمیت است.

۲- اطمینان از باز بودن راه خروج آب برف و باران در پشت بام مدارس ضروری است. (در هنگام بارش‌های شدید، حتما هر چند ساعت از باز بودن راه خروجی آب اطمینان حاصل شود.)

۳- برای جلوگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب و لوله‌های سرویس‌های بهداشتی که در حیاط مدارس قرار دارند، شیرفلکه اصلی آب بسته شود، سپس تمامی شیرهای مصرفی باز شوند تا آب درون لوله‌ها به صورت کامل تخلیه شوند.

۴-در هنگام برودت شدید هوا، تمامی فلاش تانک‌ها و لوله‌های آنها باز شوند تا آب درون آنها تخلیه گردد.

۵-آب درون کولرهای آبی روی پشت‌ بام‌ها به صورت کامل تخلیه گردد، ورودی برق آنها قطع و حتما روی کولرهای آبی با محافظ پلاستیکی و برزنتی برای جلوگیری از نفوذ آب و یخ‌زدگی پوشانده شوند.

۶-طمینان حاصل شود که تمامی پنجره‌های کلاس‌های درس، درهای ورود و خروجی راهروها و … بسته باشند تا از نفوذ آب و سرمای شدید به داخل مدرسه جلوگیری گردد.

۷-پس از بارش برف، حتما راه‌های خروجی آب بازدید شود و در صورتی که نم حاصل از برف و باران به سقف کلاس‌های درس زیر پشت‌بام آسیب وارد کرده است، سریعا به مسئولان مربوطه اداره آموزش و پرورش اطلاع داده شود.

۸-تمامی نقاطی که احتمال ورود آب برف و باران به محوطه مدارس و کلاس‌های درس دارند بازدید و مسدود شوند.

۹- تمامی وسایل الکترونیکی اعم از رایانه، چاپگر، دستگاه تکثیر و ویدئو پروژکتورها از سطح زمین و کنار پنجره‌ها فاصله داشته باشند و حتی المقدور روی آنها حتماً با وسایل ضدآب پوشانده شوند.

۱۰- دیوارهای زیر زمین را با عایق‌های ضد آب بپوشانید تا جلوی نفوذ آب و آسیب‌های بعدی گرفته شود.

۱۱-در صورت بروز حادثه ناشی از وقوع بارش شدید باران، سیل و … کلید اصلی برق، شیراصلی آب و گاز مدرسه را قطع کنید.

۱۲-در هنگام بارش‌های شدید، اگر کنتور برق را قطع نکرده‌اید، وسایل برقی را از پریز برق بیرون کشیده و اگر دستانتان نمناک است، برای حفظ ایمنی خود به وسایل برقی دست نزنید.

۱۳-از خاموش بودن موتورخانه و بسته بودن درب موتورخانه مدارس اطمینان حاصل کنید و تمامی راه‌های ورود آب و سرمای هوا به این قسمت پوشانده و مسدود شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید