گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۱۶ :: ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در اصناف لرستان

رییس اتاق اصناف لرستان از اجرای برنامه‌های متنوع هفته عفاف و حجاب در اتاق اصناف مرکز لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حشمت رحیمی افزود: جلسه‌ بررسی برنامه‌های هفته عفاف و حجاب مورخ ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱ در سالن جلسه اتاق اصناف استان با حضور سرهنگ فریبرز حاتمی مسئول ستاد خصوصی اقشار سپاه استان، سرهنگ حیدر احمدی مسئول بسیج اصناف استان، سرهنگ بهزاد بازوند معاون اجتماعی سپاه استان، پاسدار سید روح‌اله موسوی فرمانده بسیج اصناف خرم آباد، سرکارخانم سپهوند مسئول بسیج جامعه سپاه استان، هیئت ریسه اتاق اصناف؛وثوق مدیریت اتاق اصناف استان، سرکارخانم مهندس افشاریان مسئول اموراتحادیه های مرکز استان و تعدادی روسای خواهران و کارکنان اتاق اصناف برگزار شد.

رحیمی تشریح کرد: در راستای ترویح فرهنگ حجاب و عفاف اقدامات مهمی از جمله تشویق و تقدیر از بانوان محجبه در هفته حجاب و عفاف با اهداء ربع سکه بهار آزادی انجام گرفت و همچنین از کارمندانی که در زمینه‌‌های فرهنگی و مناسبت های ملی، دینی و مذهبی با نهادهای انقلابی و حاکمیتی در تعامل کامل بوده‌اند، تقدیر به عمل آمد.

رحیمی افزود: اتاق اصناف در خصوص برنامه و رزمایش هفته حجاب و عفاف نیز با تمام وجود آماده همکاری و حمایت از گروه‌های صالحین بسیج اصناف بوده و نهایت تلاش خود را جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با آسیبهای این حوزه خواهد نمود.

وی اظهار داشت: علاوه بر این دوره آموزشی فقه بازار در اتاق اصناف مرکز استان لرستان برگزار می‌شود و کلیه صنوف مختلف در این دوره حضور دارند که توسط حجت‌الاسلام یونس مهدوی نیا مسئول ستاد امر به معروف استان لرستان نکات احکام و اصول کسب اسلامی به بازاریان توضیح داده می‌شود.

نهادینه ‌سازی اصل عفاف و حجاب در سطح شهر و بازار

سرهنگ حیدر احمدی مسئول بسیج اصناف استان نیز ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) مواردی به شرح زیر بیان گردید:
۱_ موارد و مشکلات حجاب و عفاف در سطح شهر خرم‌آباد به خصوص در خیابان‌های شهید مطهری، شهدا و خیابان انقلاب به صورت محدود معمولا مواردی در بین آرایشگران پوشاک و خیاطان زنانه مشاهده شده که می‌بایست مورد توجه ویژه و اقدام عاجل قرار گیرد. در وهله اول واحدهای صنفی دارای مسائل و مشکلات در این حوزه مورد شناسایی دقیق قرار گرفته و از طریق اتحادیه مربوطه به صورت فردی دعوت شده و مورد خطاب و ارشاد قرار گیرند.
۲_ در مرحله بعدی در صورت رفع مشکلات عفاف و حجاب واحد‌های صنفی مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته و در غیر این صورت در صورت مقاومت از طریق پلیس اماکن با خاطی برخورد قانونی صورت گیرد.
۳_ یکی از راههای کاهش منکرات حوزه حجاب و عفاف برگزاری کلاس‌ها، جلسات و همایش‌های توجیهی، پیشگیری و تربیتی در این مورد است که از اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه انتظار می‌رود با کمک بسیج اصناف شهرستان و پشتیبانی سازمان بسیج استان در قالب برنامه‌های تعلیم و تربیت، برنامه‌ریزی و اجرا شوند.

دشمن در جنگ نرم به دنبال تضعیف باورهای دینی جوانان ما است

در ادامه سرهنگ بهزاد بازوند معاون اجتماعی سپاه استان لرستان نیز اذعان داشت: دشمن در جنگ شناختی و جنگ نرم به دنبال تضعیف عقاید و باورهای دینی جوانان و نوجوانان و همچنین خانواده‌های ما هستند و یکی از مواردی که این روزها در فضای مجازی و رسانه های معاند و ضد انقلاب دنبال می‌کند، تغییر سبک زندگی اسلامی و ترویج سبک زندگی غربی خصوصا پوشش اسلامی دختران و بانوان با اصالت ایرانی است لذا اتحادیه‌های اصناف باید هوشیار و آگاه باشند و با نظارت مستمر بر بازار، دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام کنند.

اتاق اصناف در بروز مشکلات حامی اصناف و بازاریان است

در پایان حاتمی مسئول ستاد اقشار بسیج نیز تاکید کرد: اتحادیه‌های صنفی در تنظیم بازار و تامین کالای اساسی و مورد نیاز مردم اساسی دارند و در شرایط فعلی نقش اتاق اصناف در هماهنگی بین صنوف بیش از گذشته قابل اهمیت است. همچنین اتاق اصناف به منظور پیگیری و جبران آسیب‌های رسیده شده به مراکز تجاری در اثنی حوادث اخیر بسیار مهم و اثرگذار است و همواره اتاق اصناف در بروز مشکلات حامی بازاریان و اصناف استان بوده و هست.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید