گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۳۲ :: ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
تزریق بودجه ١۴٠٠ میلیاردی به ٣٢ طرح عمرانی لرستان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ،گفت : هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۳۲ طرح عمرانی با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد به بالا در لرستان که تا پایان دولت دوزادهم تکمیل و با بهره برداری می شوند ،تزریق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه به استان در جمع مسئولین و رسانه های لرستان ،گفت: سال گذشته وعده ساخت و تکمیل دو هزار واحد مسکن روستایی را به محرومین دادیم که خدا را شکر امروز این واحدها را با افتخار تقدیم به مردم خواهیم کرد.

وی افزود:با اعتبار بالغ بر هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تا پایان دولت، برخی از طرح های عمرانی بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در لرستان تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه از محل جدید پادگان سپاه حضرت ابوالفضل ( ع) بازدید نمود و اظهار داشت: با این جابجایی اطراف قلعه فلک الافلاک تملک می شود و اگر یک روز زودتر بتوانیم این اثر فاخر فرهنگی و تاریخی را برای مردم آزاد سازی نمائیم بسیار ارزشمند است و علت بازدید از پادگان جدید سپاه در سفر امروز این است که در روند انجام کار تسریع شود.

وی تصریح کرد: چنانچه صدا و سیمای مرکز لرستان برنامه و طرحی در ساخت سریال تاریخی ارائه کند، سازمان برنامه و بودجه استقبال خواهد کرد و در این زمینه همکاری‌های لازم انجام خواهد شد.

دکتر محمدباقر نوبخت در ادامه در آئین افتتاح فاز اول پالایشگاه خورشید زاگرس شهرستان پلدختر اظهار داشت: آئین بسیار باشکوه و امیدبخشی بود و از اینکه در لرستان و در شهرستان پلدختر چنین صنعتی توانست پا بگیرد، خوشحالیم.

وی اضافه کرد: از همه کسانی که در احداث این مجموعه تشکر می کنم، چه موسس، چه پشتیبانی کنندگان برای رفع موانع تلاش و فعالیت کرده اند.

معاون رئیس جمهور در ادامه از طرح‌های بازسازی پل های بلیلوند، ماسور و آیت الله کمالوند، تقاطع غیر هم‌سطح دانشگاه لرستان، آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک، استادیوم ۱۵ هزار نفری شهرستان خرم آباد ، مسیر جاده خرم آباد- پلدختر، پل بابازید، دیوار ساحلی معمولان، پل معمولان، دیوار ساحلی گلزار شهدای معمولان بازدید به عمل آورد.

گفتنی است ، در سفردکتر نوبخت ۲۰۰ میلیارد تومان علاوه بر ۲۰۰ میلیارد تومان قبلی برای آزاد راه خرم آباد- بروجرد- اراک ، ۱۲۰ میلیارد تومان برای سد کمندان، ۷۰ میلیارد تومان ایستگاه پمپاژ جایدر، مبلغ ۷۰ میلیارد تومان دیوار حفاظتی پلدختر، مبلغ ۵ میلیارد تومان علاوه بر ۱۰ میلیارد تومان قبلی برای موزه دفاع مقدس و مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای شبکه های آبیاری و زهکشی ۴ سد حوضیان، کمندان، ایوشان و مروک، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان دیگر برای چهارخطه کوهدشت- خرم آباد، مبلغ ۱۰میلیارد تومان علاوه برا ۳۲ میلیارد تومان قبلی برای پروژه چهارخطه الیگودرز-داران، مبلغ ۳۰میلیارد تومان علاوه بر ۳۶ میلیارد تومان قبلی برای سد تاج امیر و برای ورزشگاه های خرم آباد و بروجرد هرکدام ۲۰ میلیارد تومان و همچنین مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای قلعه فلک الافلاک و چندین پروژه دیگر که جمع آنها بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان است، اختصاص داده شد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید