گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۱۱ :: ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
تقدیر از ۳۲ نفر از همکاران تحقیقات، آموزش ، ترویج مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان لرستان

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان روز دوشنبه 18 آذرماه 98 با حضور دکتر بازدار رئیس سازمان جهادکشاورزی استان لرستان، کلیه معاونان سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مدیران کل تابعه سازمان جهاد کشاورزی لرستان، دکتر سپهوند رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان، محققان، پژوهشگران و همکاران مستقر در ستاد مرکز،ایستگاه های چند منظوره سراب چنگایی، پردیس تحقیقات الیگودرز، پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بروجرد و خبرنگاران رسانه ها در محل نمازخانه مرکز، برگزار گردید. 

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر سپهوند رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان ضمن خیر مقدم به حضور مهمانان گزارشی کوتاه از بخش های تحقیقاتی، ایستگاه های و پردیس های الیگودرز و بروجرد به تفکیک ارائه نمود. 

سپهوند به تشریح عملکرد مرکز در رابطه با طرح‌های آبخیزداری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها، تولید ارقام اصلاح‌شده و… پرداخته و افزودند: در سال زراعی ۹۸-۹۷ تعداد ۱۲ رقم جدید زراعی جدید با مشارکت محققان مرکز معرفی شده است. 

وی همچنین تصریح کرد: بومی‌سازی فناوری‌های جدید مانند تکنولوژی بذر، بازبینی فعالیت‌های پژوهشی، توسعه بحث انتقال یافته‌ها، کار بر روی الگوهای کشت جدید، تعامل با دانشگاه‌ها و رفتن به‌ سمت آموزش‌های کاربردی مزرعه‌ای وبهره‌برداران از اولویت‌های کار این مرکز است. 

وي  در ادامه گفت: اين مركز يكي از قديمي ترين دستگاه هاي پژوهشي استان بوده که به سبب ارزشیابی نهایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال ۹۷ در جشنواره شهید رجایی به عنوان مركز برتر در بین مراکز تحقیقات کشور  معرفي شد. 

دکتر سپهوند با قدردانی از حمایت های دکتر بازدار ریاست سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: حمایت های ایشان همواره مایه دلگرمی و قوت قلب مجموعه مدیریتی مرکز بوده است.

دکتر بازدار ئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه یکی از مراکزی که به توسعه بخش کشاورزی استان کمک کرده مرکز تحقیقات کشاورزی و آموزش و منابع طبیعی  است، اظهار داشت: این مرکز در راستای پژوهش و آموزش کارشناسان، بهره برداران و اجرای طرح های تحقیقاتی، علمی، فناوری و نوآوری دستاوردهای بسیار ارزشمندی داشته است.

عبدالرضا بازدار ضمن تشکر از زحمات تیم مدیریتی و محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان بیان داشت: مرکز تحقیقات و مجموعه جهاد کشاورزی روی  دو بخش باغات و گیاهان دارویی باید برنامه ریزی کنند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باغ گیاه شناسی لرستان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، افزود: برای این باغ گیاه شناسی باید تشکیلاتی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه این بخش می تواند خیلی روی توسعه اقتصادی استان تاثیرگذار باشد، افزود: برای این باغ گیاه شناسی باید ساختار تعیین شود و به دستگاههای ارشد مانند استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای اخذ اعتبار و توسعه متصل شود. 

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح ارتقای امنیت غذایی یک ردیف اعتباری در نظر گرفته شد، عنوان کرد: برخی از بخش های حوزه کشاورزی استان برای اخذ اعتبار و … پیگیری لازم را ندارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: در حال حاضر مازاد تولید بخش های دام، طیور و آبزیان و … لرستان به استان های هم جوار صادر می شود، اما روی تولید محصول سالم باید توجه بیشتری داشته باشیم و نگرانی ها در بحث مانده کود و سم باید برطرف شوند.

بازدار با اشاره به اینکه متاسفانه در حال حاضر سموم و کودها کشاورزی به خصوص در محصولاتی مانند گوجه، سیب زمینی، پیاز به راحتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، افزود: در این زمینه مرکز تحقیقات خیلی می تواند کمک کند. 

در پایان مراسم از ۳۲ نفر از همکاران تحقیقات، آموزش ، ترویج و بخش های اجرایی با اهدا لوح، تقدیر به عمل آمد. 

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران (1)

  1. صفری

    سلام
    بنده چند ساله درخواستی برای کار به اداره تحقیقات کشاورزی استان تحویل آقای سپهوند تحویل دادم ولی تا الان خبری نشده همش میگن استخدامی در صورتیکه اداره شون اصلا استخدامی نداشته و نداره پس تکلیف این درخواستها چی میشه