رئیس دانشگاه لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۵۱ :: ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
تلاش علمی برای رفع چالشهای جامعه از وظایف مهم دانشگاه است

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، گفت:«وظیفه خطیر دانشگاه، شناسایی چالشهای جامعه و تلاش علمی برای رفع این چالشهاست».

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دکتر خسرو عزیزی، صبح روز یکشنبه، ۲۷ مردادماه در دیدار با مدیران تعاونی اشتغالزایی و کارآفرینی «رایا کشاورز زاگرس»، تصریح کرد:«برای رفع چالش بیکاری،باید دانشجو را به عنوان یک دانشجوی مهارت‌آفرین تربیت کرد؛ دانشجوی وقتی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود باید مهارت‌های لازم کاربردی را برای ایجاد شغل و اشتغالزایی داشته باشد».

وی، ایجاد تعاونیهای اشتغالزا و کارآفرینی را یک گام مهم در راستای اشتغالزایی در استان لرستان، متناسب با ظرفیتها و توانمندیهای درون استانی دانست.

رئیس دانشگاه لرستان، افزود:«دانشگاه جامعه‌محور، یک دانشگاه مهارت‌آفرین است و خوشبختانه در این زمینه، اقدامات خوبی در دانشگاه لرستان صورت گرفته است».

دکتر عزیزی، تشریح کرد:«دانشگاه باید ارتباط علمی خود را در کارها و پروژه‌های عملی با بخش خصوصی و بخش‌های اجرایی گسترش دهد».

وی تصریح کرد:«این نکته مهم است که دانشگاه، دانشجو را به گونه‌ای تربیت کند که بتواند ایده‌های خود را به فناوری تبدیل نموده و در نهایت به مرحله تولید ثروت برسد».

رئیس دانشگاه لرستان، افزود:«دانشگاه لرستان دارای مرکز کارآفرینی است و ما از این موضوع حمایت می‌کنیم که تعاونی اشتغالزایی و کارآفرینی «رایا»، یک تفاهم‌نامه با دانشگاه منعقد کند تا دانشجویان، به ویژه دانشجویان رشته کشاورزی، در پروژه‌های تعاونی و در جهت کسب و افزایش مهارت‌آفرینی، مشارکت داشته باشند».

دکتر خسرو عزیزی، بیان کرد:«دنبال تحقق این موضوع هستیم که میزهایی تحت عنوان میز صنعت، میز کشاورزی و میز اشتغالزایی در دانشگاه لرستان ایجاد شوند تا ارتباط مستقیم بین فعالان اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان با دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، گسترش یابد و تقویت شود».

وی اظهار داشت:«استان لرستان، ظرفیت و استعداد تولید گیاهان دارویی را دارد و بایستی در این زمینه فعالیتهای تولیدی را تقویت کرد؛ این موضوع اهمیت دارد که تلاش کنیم اقتصاد کشور از وابستگی به اقتصاد نفتی خارج شود و یکی از راهکارهای تحقق این هدف، تقویت و افزایش تولیدات گیاهان دارویی و اتکای به سایر ظرفیتها و توانمندیهای داخلی تولیدی کشور است».

رئیس دانشگاه لرستان، توضیح داد:«یکی از اقداماتی که در دانشگاه لرستان اجرا کرده‌ایم راه‌اندازی مرکز تحقیقات بلوط بوده است؛ این مرکز در راستای صیانت از جنگل‌های بلوط زاگرس، مباحث علمی مرتبط با فرآورده‌های بلوط و سایر موضوعات مرتبط، فعالیت می‌کند».

دکتر خسرو عزیزی، گفت:«یکی دیگر از اقدامات، اخذ مجوز برای راه‌اندازی پژوهشکده عسل دانشگاه لرستان است تا دانشگاه براساس ظرفیت‌ها و استعدادهای استان، در مسیر توسعه‌یافتگی استانی، نقش اثرگذارتری ایفاء نماید».

رئیس دانشگاه لرستان، اظهار امیدواری کرد شرکتها و تعاونیهای خصوصی استان، ارتباط خود را با دانشگاه لرستان گسترش دهند.

مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر سیدنجم‌الدین الماسی نیز در این دیدار حضور داشت.

گفتنی است سیدمسلم موسویان، دانشجوی دکترای گیاه‌پزشکی دانشگاه لرستان، همراه با جمشید منصوری کره‌ای، کارآفرین برتر لرستان و متخصص گیاهان دارویی، اقدام به ایجاد تعاونی اشتغالزایی و کارآفرینی با نام «رایا کشاورز زاگرس» کرده است.

این تعاونی در زمینه تولید گیاهان دارویی فعالیت دارد.

همچنین آموزشهای لازم به کشاورزان و دانشجویان ارائه می‌شود.

سیدمسلم موسویان، دارای ۱۲ مقاله علمی، پژوهشی و دانشجوی منتخب و فعال فرهنگی خانه‌های فرهنگ دانشگاه لرستان است.

او در جشنواره استارتاپی ایدوکا، ایده‌پرداز برتر شد.

موسویان، پژوهشگر برتر دانشجویی دانشگاه لرستان بوده است.

با فعالیت تعاونی اشتغالزایی و کارآفرینی رایا کشاورز زاگرس، برای بیش از ۱۵۰ نفر، به صورت مستقیم و غیرمستقیم، اشتغالزایی شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید