دادستان کل کشور:
تاریخ: ۱۵:۱۸ :: ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
تمسک به قرآن و عترت چراغ راه است/ انصاف در قضاوت‌ها فراموش نشود

دادستان کل کشور ضمن تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: در ایام سالروز ولادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه(س) هستیم، در خطبه فدکیه، حضرت پس از حمد و ثنای خداوند و اشاره به فلسفه خلقت، پیروی از اهل‌بیت را موجب نظم و انتظام جهان و رهبری از ائمه را سبب وحدت و جلوگیری از بهم‌ریختگی بیان کردند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حجت‌الاسلام محمد کاظم موحدی صبح امروز در آئین تکریم و معارفه دادستان خرم‌آباد که در سالن جلسات دادگستری شهرستان در حال برگزاری است، ضمن تسلیت شهادت جمعی از هم‌وطنان در حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: در ایام سالروز ولادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه(س) هستیم، در خطبه فدکیه، حضرت پس از حمد و ثنای خداوند و اشاره به فلسفه خلقت، پیروی از اهل‌بیت را موجب نظم و انتظام جهان و رهبری از ائمه را سبب وحدت و جلوگیری از بهم‌ریختگی بیان کردند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه اگر بتواند دنبال‌روی ائمه دارای نظام و وحدت خواهد بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه در دوران انقلاب و با دعوت امام خمینی از مردم به پیروی از خاندان ائمه اطهار مشکلات یکی پس از دیگری حل شد، گفت: امروز اگر به همین ریسمان چنگ زده و آن را رها نکنیم، مشکلات ما حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام موحدی با بیان اینکه تمسک به قرآن و عترت چراغ راه است، افزود: می‌توان با تمسک و بهره‌گیری از سیره نورانی ائمه اطهار به انسجام و انتظام بیش از پیش دست یافت.

وی با طرح این سوال که چرا دشمن از ملت ایران ترسیده و با سرمایه‌گذاری و فریب افراد ناآگاه اقدام به توطئه می‌کند، گفت: اسلام در مقابل دشمن آئین و دستورالعمل دارد و برای رسیدن به هدف کار حرام مرتکب نمی‌شود، از این‌رو دشمن از فرهنگ و آیین ملت ایران اسلامی ترسیده و می‌ترسند که این فرهنگ اسلام جهان‌گیر شود.

دادستان کل کشور ادامه داد: امروز در آمریکا و انگلیس و سراسر اروپا از غزه و فلسطین حمایت می‌کنند و اشاعه این فرهنگ به مکتب امام خمینی(ره) برمی‌گردد.

موحدی با بیان اینکه تنها کشوری که آمریکا قادر به گرفتن ذخایر نفتی آن نبوده، کشور ایران است، افزود: استکبار بدنبال چاه نفت و میادین گازی ایران و برهم زدن استقلال سیاسی جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه با افرادی که اقدام به تولید محتوای مجرمانه در فضای مجازی می‌کنند، برخورد قاطع خواهد شد، گفت: رسانه‌های معاند از این موضوع سوء‌استفاده کرده و شایعه محدودیت را عنوان کرده‌اند، حال اینکه این موضوع صحت نداشته و ما بدنبال برخورد با عاملان معاند تولید محتوای مجرمانه در فضای مجازی هستیم.

دادستان کل کشور، حضور نیروهای نظامی و اطلاعاتی در صحنه‌های مختلف را موجب امنیت کشور دانست و گفت: به طور نمونه امسال نیروی انتظامی بیش از ۵۰ شهید را تقدیم کشور کرده، کمااینکه در هیچ جای دنیا نیرویی فداکارتر از نیروهای مسلح و سربازان اطلاعاتی ایران نداریم.

موحدی در بخش دیگری از سخنان خود با توصیه به کارشناسان قضائی مبنی بر جلوگیری از اطاله دادرسی، تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده و عامل مهم اطاله دادرسی در تمام مراحل، ارجاع به کارشناس است.

وی با بیان اینکه دادستان مراکز استان‌ها، دبیر ستاد پیشگیری از وقوع تخلف انتخاباتی هستند، گفت: کاندیداهای مجلس باید توانمندی کار در مجلس را در خود بسنجند و در غیر این صورت رفتن به مجلس جایز نیست.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مردم نیز با مشارکت حداکثری خود کاندید متعهد، ملتزم به احکام اسلامی و تابع فرامین رهبری را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: در این صورت است که مجلس قوی را خواهیم داشت.

موحدی با توصیه به قضات مبنی بر اینکه انصاف را در قضاوت‌ها فراموش نکنند، اظهارکرد: جامعه ایران اسلامی، جامعه آبرومند و با عزتی است، از این‌رو آبروی اشخاص و عزت خانواده‌ها را حفظ کنید.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید