گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۷:۲۶ :: ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
توانمند سازی اقتصادی زندانیان ارتقاء امنیت جامعه را به دنبال دارد

مدیرکل زندان های لرستان در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بر ضرورت ارتقاء سطح همکاری های دو مجموعه تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، عبدالمجید کشوری اظهار داشت : ویژگی مهم خدمات دو نهاد زندانها و کمیته امداد ، اشتراک در ارائه خدمت به اقشار آسیب پذیر جامعه است که با مشکلات فراوانی مواجه هستند و این یک کار بسیار ارزشمند است.

وی افزود: بخش مهم وظیفه سازمان بعنوان یک نهاد حاکمیتی تأمین امنیت جامعه بوده و با رویکرد اصلاحی و تربیتی خود به لحاظ ارتقاء وضعیت فرهنگی جامعه نیز در حال ایفای نقش است.

مدیرکل زندان های لرستان ضمن تأکید بر دشواری تعادل بخشی میان دو مقوله امنیت و اصلاح و تربیت خاطرنشان کرد : از آنجا که بین این دو مؤلفه تفاوتهای آشکاری وجود دارد لذا می بایست فرآیندهای تعریف شده به منظور تحقق این هدف بصورت ویژه مورد مطالعه و اجرا قرار گرفته که تعامل با دیگر مجموعه ها از جمله کمیته امداد امام (ره) از اساسی ترین عوامل محقق شدن این مهم است .
این مقام مسئول اضافه کرد : همه اقدامات حمایتی که طراحی و اجرا می شود با هدف قطع شدن زنجیره جرم و در نتیجه برخورداری از یک جامعه آرام و امن صورت می گیرد .

برون سپاری خدمات حمایتی را در اولویت قرار داده شده است

جاسم محمدی فارسانی نیز در این نشست با اشاره به وجوه اشتراک خدماتی که دو مجموعه در حال ارائه آنها هستند بر ارائه خدمات حمایتی به خانواده زندانیان تأکید کرد.

وی افزود: در حال حاضر قریب به یکهزار پرونده مربوط به خانواده های زندانیان در این کمیته در حال دریافت خدمات حمایتی هستند .

محمدی با اشاره به لزوم برون سپاری برخی از خدمات کمیته امداد به مردم خاطرنشان کرد : پس از مطالعه دقیق طرحهای مختلف در خصوص چگونگی ارتقاء خدمات مطلوب تر و هدفمندتر به مددجویان ، طرح برون سپاری برخی از خدمات مجموعه به گروههای مردم نهاد مورد تأکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد : در همین راستا تاکنون تعداد ۱۱۵ مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و با هدف ارائه خدمات مطلوب تر به مددجویان محلات مختلف شهرستانهای استان اقدامات حمایتی خود را آغاز کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) همچنین از ارائه تسهیلات با نرخ صفر درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال به بیست و پنج نفر از زندانیان جرائم غیرعمد مالی خبر داد .

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید